کد خبر: ۲۵۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 10
دولت بايد قرنطينه را در اولويت قرار دهد و ضمن پرداخت دستمزد کارگران، شهروندان آمريکايي از کمک هزينه ۲ هزار دلاري در ماه برخوردار شوند تا بتوانند از پس پيامدهاي اقتصادي بحران کرونا برآيند
شفاآنلاین>سلامت>برني سندرز سناتور دموکرات و نامزد پيشين انتخابات رياست جمهوري آمريکا اعلام کرد که آمريکا احتمالا با بدترين برهه در تاريخ خود از زمان جنگ جهاني روبه‌روست بطوري که حتي براي مهار ويروس کرونا، دست و پا مي‌زند.

به گزارش شفاآنلاین، وي گفت: ما در برهه بسيار هولناکي هستيم؛ مردم طوري صدمه مي بينند که هرگز طي عمرمان شاهد آن نبوده ايم.

وي افزود: و از همه مهمتر، ما فردي غيرمسئول را در راس قدرت به عنوان رئيس جمهوري آمريکا داريم که واقعيت موجود را درک نمي کند و اين بسيار دردناک است.

سندرز درحالي در مورد شرايط حاکم بر آمريکا سخن گفت که ايالت هاي سراسر اين کشور در حال بررسي زمان و نحوه بازگشت به زندگي عادي هستند.

در برخي ايالات آمريکا رويکردي پويا و فعالانه تر در ارتباط با بحران کرونا اتخاذ شده است و برخي نيز فاصله گذاري اجتماعي را تا زمان دستيابي به توانايي کاهش موارد ابتلا به کرونا حفظ کرده اند.

سندرز گفت که دولت بايد قرنطينه را در اولويت قرار دهد و ضمن پرداخت دستمزد کارگران، شهروندان آمريکايي از کمک هزينه ۲ هزار دلاري در ماه برخوردار شوند تا بتوانند از پس پيامدهاي اقتصادي بحران کرونا برآيند.

اين در حالي است که دموکرات ها و جمهوريخواهان کنگره در زمينه محتواي بسته کمکي بعدي و همچنين ضروري بودن اختصاص اين بسته، دچار اختلاف نظر هستند.

«لري کودلو» مشاور اقتصادي کاخ سفيد روز جمعه اشاره کرد که مذاکرات رسمي در مورد بسته کمکي بعدي کرونايي تا اوايل ماه ژوئن (اواسط خرداد) متوقف مي شود.

سندرز سخنان مشاور اقتصادي کاخ سفيد را محکوم کرد و گفت که به همراه دموکرات هاي کنگره براي تامين کمک مالي به شهروندان و مشاغل آمريکايي مي جنگد.

سندرز همچنين در صفحه توئيتر خود افزايش نرخ بيکاري و تعداد شغل هاي از دست رفته در آمريکا در جريان شيوع ويروس کرونا را فاجعه بار خواند و افزود: ما بايد پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان را تضمين کنيم.

وي در اين توئيت با اشاره به افزايش ۱۴.۷ درصد نرخ بيکاري در آمريکا نوشت: بايد حقوق و دستمزد هر کارمند را تضمين کنيم و در مدت زمان همه گيري کرونا در آمريکا به طور ماهانه ۲ هزار دلار براي آنها فراهم کنيم.

در پي شيوع ويروس کرونا و تاثير دوران قرنطينه بر اقتصاد آمريکا، در ماه گذشته ميلادي در حدود ۲۰.۵ ميليون شغل در اين کشور از بين رفت و نرخ بيکاري در ايالات متحده به ۱۴.۷ درصد افزايش يافت.

در ماه فوريه (بهمن – اسفند ۹۸) نرخ بيکاري در آمريکا به ميزان ۳.۵ درصد بود.  

صنعت گردشگري و مسافرتي آمريکا شاهد بيشترين آمار از دست دادن شغل با ميانگين ۷. ۷ ميليون شغل در پي شيوع بيماري کوويد - ۱۹ بوده است.  

 درحال حاضر، يک ميليون و ۳۲۲ هزار و ۱۶۳ نفر در آمريکا به کوويد – ۱۹ مبتلا شده اند. از اين تعداد، ۷۸ هزار و ۶۱۶ نفر فوت کرده و ۲۲۳ هزارو ۷۴۹ نفر بهبود يافته و به زندگي بازگشته اند.هيل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: