کد خبر: ۲۵۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 09
متأسفانه ميزان خسارات شغلي چيزي است که نمي‌تواند مهار شود و تمام شغل‌هاي از دست رفته و به طور بالقوه نرخ بيکاري احتمالاً از آمار دوران رکود بزرگ اقتصادي فراتر خواهد رفت
شفاآنلاین>اجتماعی>براساس گزارش دفتر آمار آمريکا در روز جمعه به دنبال تاثير بيماري کوويد ۱۹ بر اقتصاد نرخ بيکاري در ايالت متحده به ۱۴.۷ درصد افزايش يافته است.

به گزارش شفاآنلاین،به نقل از"ای بی اس" در پي شيوع ويروس کرونا و تاثير دوران قرنطينه بر اقتصاد آمريکا، در ماه آوريل در حدود ۲۰.۵ ميليون شغل در اين کشور از بين رفت و نرخ بيکاري در ايالت متحده به ۱۴.۷ درصد افزايش يافته است.  

گزارش ماه آوريل آمار اشتغال در آمريکا اولين نسخه منتشر شده ماهانه است که ميزان تخريب اقتصادي انجام شده توسط ويروس کرونا را نشان مي‌دهد. 

در ماه فوريه نرخ بيکاري در آمريکا به ميزان ۳.۵ درصد بود. 

کريس زاکارلي مدير ارشد سرمايه گذاري مرکز اتحاد مستقل در مورد گزارش افزايش نرخ بيکاري گفت: متأسفانه ميزان خسارات شغلي چيزي است که نمي‌تواند مهار شود و تمام شغل‌هاي از دست رفته و به طور بالقوه نرخ بيکاري احتمالاً از آمار دوران رکود بزرگ اقتصادي فراتر خواهد رفت. 

صنعت گردشگري و مسافرتي آمريکا شاهد بيشترين آمار از دست دادن شغل با ميانگين ۷. ۷ ميليون شغل در پي بيماري کوويد ۱۹ بوده است. 

به دنبال شيوع ويروس کرونا در آمريکا تا کنون يک ميليون و ۲۹۲ هزار و ۹۱۷ نفر مبتلا و ۷۶ هزار و ۹۴۲ نفر جان باخته‌اند و ۲۱۷ هزار و ۲۵۱ نفر بهبود يافته‌اند.اي بي سي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: