کد خبر: ۲۵۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 09
مقابله با ويروس کرونا، يک مبارزه بسيار سخت خواهد بود. ما بايد زندگي کردن با اين ويروس را بياموزيم و رفتارهاي اجتماعي خود را تغيير دهيم. براي تحقق اين امر، ما به کمک همه بخش هايمختلف جامعه نيازمند هستيم.
شفاآنلاین>سلامت>وزارت بهداشت هند با انتشار بيانيه‌اي ضمن اشاره به اينکه بيماري کرونا به مدت طولاني در جوامع خواهد بود، از مردم هند خواست تا زندگي با کرونا را بياموزند و به استانداردهاي جديد زندگي مانند فاصله گذاري اجتماعي و رعايت کامل نکات بهداشتي عادت کنند.

 به گزارش شفاآنلاین،لاو اگروال سخنگوي وزارت بهداشت هند گفت: موارد ابتلاي به کرونا در هند در دو ماه آينده به بالاترين حد خود خواهد رسيد و حمايت مردم از تلاش‌ها براي مقابله با اين ويروس بسيار ضروري است. 

بر اساس گزارش وزارت بهداشت هند، تا روز جمعه بيش از ۵۹ هزار نفر در هند به ويروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنين آمار قربانيان اين بيماري به مرز ۲ هزار نفر نزديک شده است. 

سخنگوي وزارت بهداشت هند افزود: مقابله با ويروس کرونا، يک مبارزه بسيار سخت خواهد بود. ما بايد زندگي کردن با اين ويروس را بياموزيم و رفتارهاي اجتماعي خود را تغيير دهيم. براي تحقق اين امر، ما به کمک همه بخش هايمختلف جامعه نيازمند هستيم. 

تلاش هند براي توليد واکسن کرونا

موسسه تکنولوژي شيميايي هند در شهر حيدرآباد توانسته است مواد اوليه سازنده داروي "رمديسوير" را با موفقيت ترکيب کرده و براي ساخت واکسن کرونا اقدام کند. 

داروي "رمديسوير" اولين واکسني است که توسط شرکت آمريکايي " گيليد ساينسز" توليد شده و به عنوان درمان بيماري کرونا در موارد اضطراري در اين کشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 

با توجه به آزمايشات باليني در آمريکا، زماني که داروي رمديسوير به صورت واکسن در رگ فرد بيمار تزريق مي‌شود، به بهبودي او در مدت ۱۱ روز کمک مي‌کند. در حالي که ساير بيماران کرونايي که از داروهاي ديگر استفاده مي‌کنند، به مدت ۱۵ روز بهبود مي‌يابند. 

هارش واردان وزير بهداشت هند هفته گذشته اعلام کرد: موسسه تکنولوژي شيميايي هند توانسته است مواد اوليه سازنده داروي رمديسوير را ترکيب کند و اين موسسه در حال انتقال تکنولوژي به ساير شرکت‌هاي داروسازي هند است. 

داروي "فاوي پيراوير" يک داروي اميدوار کننده ديگر در درمان بيماري کرونا است. موسسه تکنولوژي شيميايي هند در حال مذاکره با بخش خصوصي براي آزمايشات باليني و توليد احتمالي آن در هند است. 

همچنين هند آزمايش باليني داروهاي "آيوش" را بر روي کادر درماني و پزشکاني که با بيماران کرونايي سر و کار دارند، آغاز کرده است. 

"آيوش" مخفف روش‌هاي درماني سنتي و طبيعي در هند است. اين روش‌ها شامل آيورودا، يوگا، طبيعت درماني، طب يوناني و سيدها است. دولت هند حدود دو ماه پيش، اين کشور را در قرنطينه سراسري قرار داد. اين قرنطينه تاکنون سه بار تمديد شده است. با اين وجود موارد ابتلا به کرونا در هند همچنان رو به افزايش است. بيماري جديد کرونا با نام «کوويد۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته ميلادي (دي ماه) در استان هوبي چين شيوع يافت. 

علايم اين ويروس ۸۰ درصد شبيه به سندرم حاد تنفسي «سارس» بوده و از طريق سرفه و عطسه به ديگران سرايت مي‌کند. در حالي که نخستين علايم ويروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگي نفس و اسهال ظاهر مي‌شود، در مراحل بعدي باعث ذات الريه و نارسايي کليه شده و در نهايت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.تايمز آو اينديا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: