کد خبر: ۲۵۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 09
در ميان کشورهاي درگير کرونا، آمريکا همچنان با يک ميليون و ۳۱۷ هزار و ۸۶۵ نفر مورد تاييد بيماري کوويد ۱۹ رتبه اول را در جهان دارد
شفاآنلاین>سلامت>وب سايت ورد متر که به صورت لحظه‌اي آخرين اخبار بيماري کرونا را در جهان رصد و منتشر مي‌کند، اعلام کرد که شمار مبتلايان به اين ويروس کشنده بامداد شنبه از چهار ميليون نفر گذشت.

به گزارش شفاآنلاین، در آخرين بروزرساني خود اعلام کرد که شمار مبتلايان به بيماري کوويد ۱۹ به چهار ميليون و ۳۲۵ نفر و شمار جان باختگان به ۲۷۵ هزار و ۴۲۴ نفر رسيده است.  

براساس داده‌هاي بدست آمده، تا کنون يک ميليون و ۳۷۵ هزار و ۷۵۹ نفر بهبود يافته‌اند.  

در ميان کشورهاي درگير کرونا، آمريکا همچنان با يک ميليون و ۳۱۷ هزار و ۸۶۵ نفر مورد تاييد بيماري کوويد ۱۹ رتبه اول را در جهان دارد.  

شمار مرگ و مير آمريکا نيز به  ۷۸ هزار و ۵۶۴ نفر رسيده است.  

ويروس کرونا موسوم به کويد ۱۹  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چين گزارش شد ابتدا از اين بيماري به عنوان ذات الريه نام برده مي‌شد اما کميسيون ملي بهداشت چين در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دي ماه ۹۸) به صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام کرد.  

تدروس آدهانوم مدير کل سازمان جهاني بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسي خبري تاکيد کرد که اگرچه واژه «همه‌گير»  به دليل حساسيتي که دارد نبايد بدون دقت مورد استفاده قرار گيرد اما ارزيابي‌هاي اين سازمان ويروس کرونا را همه‌گير جهاني شناسايي و اعلام مي‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: