کد خبر: ۲۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
رئیس پژوهشگاه رویان خبر داد:
شفاآنلاین -رئیس پژوهشگاه رویان در خصوص آخرین تحقیقات این مرکز در زمینه سلول های بنیادی گفت: در ترمیم ضایعات ناشی از انفکتوس قلبی نیز در انسان کارهایی انجام شده است و تا به حال یک کار آزمایی بالینی صورت دادیم که می توانیم بیماران را به نتایج خوبی برسانیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

به گزارش شفاآنلاین ،حمید گورابی در خصوص وضعیت کنونی سلول های بنیادی، گفت: اکنون در مرحله تحقیقاتی در عرصه های غضروف، استخوان و پوست هستیم و آزمایشهایی در این زمینه بر روی حیوانات آزمایشگاهی مانند میمون انجام داده ایم. در برخی مواقع این تستها بر روی نمونه انسانی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه هر مرحله ای ارزش خودش را دارد، گفت: در حال حاضر به این نتیجه رسیدیم که می توانیم در عرصه غضروف فعالیتهای مفیدی را روی انسان انجام دهیم.

گورابی همچنین اظهار داشت: در ترمیم ضایعات ناشی از سکته قلبی نیز در انسان کارهایی انجام شده و تا به حال یک کار آزمایی بالینی در این زمینه انجام داده ایم و می توانیم بیماران را به نتایج خوبی برسانیم.

رئیس پژوهشگاه رویان افزود: امیدوار هستیم در هر بخشی تحقیقاتمان را از هرنقطه ای شروع کرده ایم در حوزه وسیع تری ادامه بدهیم و به دستاورد های مورد استفاده برسیم که در حال حاضر در حوزه سلول های بنیادی مانند استخوان و غضروف و... در کنار تحقیقاتمان خدمات درمانی نیز ارائه می دهیم.

وی همچنین گفت: آزمایش سیروز کبدی در فاز انسانی نتیجه بخش نبود. از این رو تغییر پروتکل ها در حال آزمایش است. همچنین از مدل حیوانی تا مدل انسانی تحقیقات بیماران کلیوی پلی سی سی در دست انجام است و برنامه هایی نیز در زمینه شبکیه چشم انسان در حال بررسی است.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: