کد خبر: ۲۵۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 07
نخست وزیر ژاپن علاوه بر اعلام تامین رایگان نیاز ایران به داروی « آویگان » (‌رمدسیویر )‌ از طریق سازمان های بین المللی ، دیدگاهی نشان داده است دایر بر اینکه به ایران در زمینه ارائه تجهیزات و فناوری پزشکی به ارزش حدود دو میلیارد و 500 میلیون ین کمک خواهد کرد
شفاآنلاین>سلامت>شینزو آبه ، نخست وزیر ژاپن ، پیرامون مقابله با شیوع ویروس کرونا با روحانی ، رییس جمهور ایران که در این کشور شمار زیادی از شهروندان بر اثر ابتلاء‌ به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، تلفنی مذاکره کرده است. نخست وزیر ژاپن در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد، در نظر دارد با اهدای رایگان داروی ‌ آویگان ‌ ( ‌رمدسیویر ) که انتظار می رود در درمان بیماری کرونا موثر باشد ، از ایران حمایت کند. 

به گزارش شفاآنلاین، نخست وزیر ژاپن  روز پنجم ماه مه و حول و حوش ساعت چهار و نیم بعد از ظهر به وقت ژاپن در دفتر نخست وزیری حدود نیم ساعت با رییس جمهور ایران تلفنی گفتگو کرده است. این مذاکره از طرف ایران درخواست شده است و نخست وزیر ژاپن از گسترش شیوع ویروس کرونا و کشته شدن شمار زیادی از ایرانیان بر اثر ابتلاء به این ویروس ابراز تاسف کرد. 

نخست وزیر ژاپن علاوه بر اعلام تامین رایگان نیاز ایران به داروی « آویگان » (‌رمدسیویر )‌ از طریق سازمان های بین المللی ، دیدگاهی نشان داده است دایر بر اینکه به ایران در زمینه ارائه تجهیزات و فناوری پزشکی به ارزش حدود دو میلیارد و 500 میلیون ین کمک خواهد کرد. 

از سوی دیگر ، نخست وزیر ژاپن با در نظر گرفتن اختلافات میان ایران و آمریکا اظهار داشت:« برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا ثبات منطقه ای بسیار ضروری است و انتظار داریم هم ایران و هم آمریکا خویشتن داری پیشه کنند. » وی در ادامه افزود ،‌ بدون وقفه و مصرانه تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تنش منطقه را دنبال خواهیم کرد.ان اچ کی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: