کد خبر: ۲۵۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 06
با مهار نسبي شيوع کرونا طرح لغو تدريجي قرنطينه دولت فرانسه از ۱۱ مي (۲۲ ارديبهشت)، ابهامات و نگراني هاي بسياري در اين کشور به خصوص در مورد بازگشايي مدارس برانگيخته است
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>مجلس سناي فرانسه با طرح دولت موسوم به راهبرد ملي لغو قرنطينه به منظور از سرگيري فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي مخالفت کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، اين طرح که از سوي ادوارد فيليپ نخست وزير فرانسه با هدف بازگشايي کسب و کارها و از سرگيري تدريجي فعاليت هاي اقتصادي به پارلمان اين کشور ارائه شده است، روز دوشنبه (۱۵ ارديبهشت) در مجلس سنا با ۸۹ راي موافق در برابر ۸۱ راي مخالف رد شد؛ ۱۷۴ نماينده سنا که اکثر آن ها از حزب جمهوري خواه بودند، به طرح دولت راي ممتنع دادند.

اين طرح هفته گذشته با موافقت اکثريت نمايندگان مجلس ملي فرانسه مواجه شد.

با مهار نسبي شيوع کرونا طرح لغو تدريجي قرنطينه دولت فرانسه از ۱۱ مي (۲۲ ارديبهشت)، ابهامات و نگراني هاي بسياري در اين کشور به خصوص در مورد بازگشايي مدارس برانگيخته است.

«برونو روتيو» رئيس سناتورهاي جمهوري خواه در اين زمينه گفت: «پس از اقدامات متناقض درباره ماسک و آزمايش تشخيص کرونا، ديگر نمي توانيم به دولت اعتماد کنيم.

لوفيگارو نوشت: راي گيري در پارلمان فرانسه (مجلس ملي و مجلس سنا)، مطابق ساز وکار مندرج در اصل ۵۰ قانون اساسي اين کشور، جنبه مشورتي داشته و براي دولت الزامآور نيست؛ به عبارتي ديگر دولت مي تواند ابتکار عمل خود در کاهش تدريجي محدوديت هاي کرونايي را عليرغم فقدان حمايت مجلس سنا، از موعد مقرر (۲۲ ارديبهشت) اجرايي کند.

طبق آمار اعلام شده تاکنون، از ابتداي شيوع کرونا در فرانسه، ۱۶۹هزار و ۴۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند. از اين تعداد ۲۵ هزار و۲۰۱ نفر جان خود را از دست داده اند. ۵۱ هزار و ۳۷۱ نفر هم از بيماري همه گير کوويد-۱۹ بهبود يافته اند.لوفيگارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: