کد خبر: ۲۵۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 06
اين شرکت در حال همکاري با گروهي از شرکت‌هاي ديگر براي استفاده از رباتها در يک پروژه آزمايشي در دو بيمارستان خدمات رساني به بيماران کرونا است
شفاآنلاین>سلامت>شرکت توسعه فناوري مالزي به منظور حمايت از شرکت‌هاي کوچک و متوسط اين کشور براي مقابله با شيوع کرونا، فناوري‌هاي روباتيک، چاپ سه بعدي و فناوري‌هاي پهپادي به عنوان راه حل‌هاي توليدي ارائه مي‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، نورحليم يونس رئيس شرکت توسعه فناوري مالزي گفت که اين شرکت در حال حاضر از سوي وزارت علوم و فناوري مالزي مسئول اجراي برنامه‌هايي براي بررسي کاربرد اين فناوري‌ها به منظور کمک به شرکت‌هاي کوچک و متوسط شده است. 

وي روز سه شنبه در مراسم امضاي توافقنامه صندوق تحول نوآوري گفت: زماني که از انقلاب صنعتي چهارم صحبت مي‌کنيم، بسياري از شرکت‌ها در موقعيتي نيستند که ظرف مدت يک سال خود را براي انقلاب چهارم ارتقا بدهند. از اين رو موافقت کرديم که به شرکت‌هاي کوچک و متوسطي که خواهان خودکارسازي سامانه‌ها هستند، راه حلي براي به روز رساني و ارتقا ارائه دهيم. 

اين صندوق ۶ ميليون رينگيتي (واحد پول مالزي) شرکت‌هاي استارت آپ تازه تاسيس فعال در زمينه نوآوري‌هاي ديجيتال و کسب و کار را تشويق خواهد کرد تا از طريق يک الگوي روشن کسب و کار، ايده‌هاي خود را تجاري‌سازي کنند. 

نورحليم گفت: با عبور از شرايط قرنطينه و کاهش تدابير کنترل تردد، مقدار زيادي از اتوماسيون (خودکارسازي فعاليتها) در شرکت‌هاي کوچک و متوسط مورد نياز خواهد بود و از اين رو شرکت توسعه فناوري در حال بررسي راه‌هاي بهبود شرکت‌هاي کوچک و متوسط مطابق با زنجيره ارزش فناوري است. 

وي افزود: اين شرکت در حال همکاري با گروهي از شرکت‌هاي ديگر براي استفاده از رباتها در يک پروژه آزمايشي در دو بيمارستان خدمات رساني به بيماران کرونا است.شرکت‌هاي همکار در اين زمينه در آينده از اين فناوري‌ها در بخش‌هاي ديگر بويژه کشاورزي استفاده خواهند کرد. 

تاکنون حدود ۶ هزار و ۴۰۰ تن در مالزي به کرونا مبتلا شده‌اند که حدود ۴ هزار و ۶۰۰ تن بهبود يافته و ۱۰۶ تن جان خود را از دست داده‌اند. اين درحالي است که مالزي به علت شيوع کرونا با بدترين رکود اقتصادي تاريخ خود رو به رو شده است. 

وزير دارايي مالزي در ابتداي هفته جاري گفت: رکود اقتصادي نه تنها بر توليد ناخالص داخلي کشور تاثير گذاشته بلکه به افزايش بيکاري هم منجر شده و  مساله مهم اين است که چگونه بتوانيم با سرعت اين وضعيت شيوع کرونا را مديريت کنيم. اگر بتوانيم اوضاع را سريع مديريت کنيم در اين صورت اقتصاد و توسعه کشور نيز  مي‌تواند احيا شود. 

وزير دارايي مالزي خاطرنشان کرد: مطمئن نيستم که چه زماني مي‌توانيم به واکسن کوويد-۱۹ دست يابيم اما با کمک مردم، دولت و همه کساني که دست اندر کار هستند، مي‌توانيم به مديريت اوضاع و احياي اقتصاد کمک کنيم.  

مالزي تصميم به کاهش برخي محدوديت‌ها از دوشنبه اين هفته گرفته و در عين حال مقامات گفته‌اند شرکت‌هايي که تصميم بگيرند روز چهارم مي‌ (دوشنبه ۱۵ ارديبهشت) فعاليت خود را ازسر نگيرند مي‌توانند چنين کنند و دولت آن‌ها را مجبور به فعاليت نخواهد کرد و همه شرکت‌ها و کسب و کارها مجاز به آغاز فعاليت‌هاي خود از روز دوشنبه نيستند.اوآنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: