کد خبر: ۲۵۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 06
زماني که جمهوري اسلامي ايران خود با يک دست با ويروس کرونا مبارزه مي‌کند، با دست ديگر که دست محبت و بخشش است، به ديگر کشورها ياري مي‌رساند
شفاآنلاین>سلامت>وزيران امور خارجه، بهداشت و خدمات عمومي لبنان از کمک‌ پزشکي ايران براي مقابله با شيوع ويروس کرونا قدرداني کردند.

به گزارش شفاآنلاین، حمد حسن، وزير بهداشت اين کشور در رابطه با اهميت اين کمک هاي پزشکي  که شامل ۱۵ دستگاه تنفس مصنوعي و شمار زيادي تست تشخيص کرونا است، گفت: اين پيام جمهوري اسلامي ايران، پيام محبت، دوستي و برادري است.

وي افزود: در وزارت بهداشت لبنان بسيار تلاش کرديم تا از طريق شرکاي اروپايي و سازمان‌هاي بين المللي بتوانيم به اينگونه تجهيزاتي دست پيدا کنيم که ايران ارسال کرده است، اما پس از تلاش بسيار چند روز پيش توانستيم تنها تعدادي از اين دستگاه ها را بدست آوريم.

وزير بهداشت لبنان گفت: درست زماني که جمهوري اسلامي ايران خود با يک دست با ويروس کرونا مبارزه مي‌کند، با دست ديگر که دست محبت و بخشش است، به ديگر کشورها ياري مي‌رساند.

حسن گفت: به همين خاطر از طرق دولت و مردم و تمام گروهاي لبنان به خاطر اين بخشش و کمک پزشکي ايران از اين کشور کمال تشکر و قدرداني و براي برادرانم در جمهوري اسلامي ايران آرزوي سلامتي و تندرستي و استمرار توسعه تکنولوژي را دارم که با وجود تحريم‌ها عليه اين کشور ساخته شده است.

وي خاطرنشان کرد: "اين دستگاه هاي تنفسي داراي استانداردهاي بين المللي هستند و کيفيت اين اقلام پزشکي مشابه کيفيت کالاي توليدي اکثر کشورهاي اروپايي است.

وزير بهداشت عمومي لبنان افزود: همانگونه که اعلام کردم، اهميت ارسال اين اقلام پزشکي به اين خاطر است که در اين زمان حساس که لبنان به اين اقلام بيشترين نياز را دارد، اين اقلام به دست ما رسيده است.

وي خطاب به سفير ايران در بيروت هم گفت که از شما جناب سفير، ملت ايران و جمهوري اسلامي کمال تشکر را دارم.

محمد جلال فيروزنيا، سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز ضمن تبريک ماه مبارک رمضان افزود: اين کمک هاي بشردوستانه در راستاي روابط دوستانه ميان دو کشور است.

فيروزنيا تصريح کرد: همانگونه که مستحضر هستيد، اين دستگاه‌ها از مهم‌ترين تجهيزاتي است که براي مبارزه با کرونا و حفظ جان انسان‌ها استفاده مي‌شود.

وي اضافه کرد: در برخي از کارخانجات در ايران شروع به ساخت اين دستگاه‌ها کرديم و چندي پيش توليد اين گونه دستگاه‌ها در اين فزوني گرفت و به مرحله صادرات به خارج از کشور رسيديم.

سفير لبنان در بيروت با بيان اين که کيت تشخيص کرونا ساخت ايران است، افزود: اين کمک‌ها گواه بر بسياري از مسائل است که از مهم‌ترين آن مي‌توان به حمايت ملت ايران و جمهوري اسلامي از مردم و دولت لبنان در مقابله با کرونا و ديگر مسائل اشاره کرد.

وي همچنين براي توسعه روابط و همکاري با دولت دوست لبنان در تمامي زمينه‌هاي بهداشت و درماني ابراز اميدواري کرد.

وزير امورخارجه لبنان نيز گفت بار ديگر تشکر و قدرداني خود را از جممهوري اسلامي و ملت دوست ايران به خاطر اين کمک‌ بسيار مهم را اعلام کرد و افزود:اين کمک‌ها نشانه دوستي و همکاري موجود ميان دو ملت ايران و لبنان است.

ميشل بخار وزير خدمات عمومي و حمل و نقل نيز خطاب به ايراني‌ها افزود: هديه شما بيانگر احساس محبت، برادري و يک اقدام والاي انساني است و براي جمهوري اسلامي ايران آرزوي پيشرفت و شکوفايي دارم.

شامگاه دوشنبه هواپيماي ايراني حامل کمک هاي پزشکي وارد فرودگاه بين المللي بيروت شد که شامل ۱۵ دستگاه تنفس مصنوعي، ۵۰۰۰ کيت تشخيصي، ۴۰۰۰ ماسک ان ۹۵، ۲۰۰۰ دستکش، ۲۰۰۰ بسته ماسک معمولي، يک تن مواد ضدعفوني کننده و ديگر تجهيزات پزشکي بوده است.

براساس تازه‌ترين گزارش وزارت بهداشت لبنان، تاکنون ۷۴۰ نفر در اين کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از اين تعداد ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند.المنار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: