کد خبر: ۲۵۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 06
پوشش ماسک در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی الزامی شده است و افزون بر این صندلی های وسایل نقلیه عمومی هم علامت گذاری شدند تا فاصله یک متری میان مسافران حفظ شود
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>1- کشورهای مختلف اروپایی با عبور از اوج گسترش شیوع ویروس کرونا ، قرنطینه خانگی و محدودیت های مرتبط با فعالیت اقتصادی را کاهش می دهند. حتی ایتالیا که پس از آمریکا بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا داشته است ، برخی از فعالیت ها را پس از گذشت دو ماه کاهش داده و بازگشایی صنایع تولیدی و ساخت و سازها را تایید کرده است.

 شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه فوریه در ایتالیا به سرعت گسترش یافته و شمار مبتلایان به دویست و ده هزار نفر و تعداد جان باختگان به 29079 نفر رسیده است. 

2- دولت ایتالیا از نخستین کشورهای توسعه یافته بود که از روز دهم ماه مارس قرنطینه خانگی را در سراسر کشور اعلام کرد. اما  با کاهش شمار مبتلایان در این کشور ، دولت ایتالیا از روز چهارم ماه مه محدودیت ها را کاهش داده و بیرون رفتن از خانه را برای ملاقات با خانواده و کسب و کارها تایید کرده است. پس از تایید برخی از فعالیت های اقتصادی بیش از چهار میلیون نفر در صنایع تولیدی و ساخت و ساز مشغول به کار شدند.

 از سوی دیگر ،‌ پوشش ماسک در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی الزامی شده است و افزون بر این صندلی های وسایل نقلیه عمومی هم علامت گذاری شدند تا فاصله یک متری میان مسافران حفظ شود. 

3- خانمی در ایتالیا که در حال رفتن به محل کارش بود ، درباره بازگشایی فعالیتها گفت:« از اینکه هنوز لازم است اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنیم ، کمی احساس ترس می کنم. بدون کار هم نمی توانم زندگی کنم. امیدوارم اوضاع هر چه سریع تر بهتر شود. »

 دولت ایتالیا در نظر دارد محدودیت ها را به شکل مرحله ای کاهش دهد. قرار است تا روز هیجدهم ماه مه ، فعالیت اکثر کسب و کارها تایید شود. اما در عین حال دولت ایتالیا از شهروندان درخواست کرد ، برای جلوگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه را به شکل کامل رعایت کنند. 

4- حتی در اسپانیا هم که بیشترین شمار مبتلایان در اروپا را دارد ، از روز چهارم فعالیت فروشگاههای کمتر از 400 متر مربع تایید شده است. هر چند هنوز اکثر مغازه ها در مادرید اسپانیا‌ تعطیل می باشند ، ولی با این حال کتابفرشی ها و گل فروشی ها پس از گذشت هفت هفته فعالیت خود را آغاز کردند. 

بر آورد می شود که تولید ناخالص داخلی اسپانیا در سال جاری در مقایسه با سال گذشته نه و دو دهم درصد کاهش یابد و این کاهش می تواند تاثیر بدی بر اقتصاد این کشور داشته باشد. 

اما با این حال ،‌ دولت اسپانیا برای جلوگیری از گسترش دوباره شیوع ویروس کرونا در نظر دارد کاهش محدودیت ها را با دقت و به شکل محتاطانه دنبال کند. 
‌ان اچ کی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: