کد خبر: ۲۵۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 05
نویسنده:گرگوری روزیر
در حال حاضر نمی دانیم که آیا فرزندان واقعاً کمتر از والدین مسری هستند و اگر چنین است ، تا چه حد. از این رو در مورد "بازگشایی بی حد و حصر" مدارس هشدار داده شده است
شفاآنلاین>سلامت>1-به نظر می رسد که نوجوانان از کووید-19 مصون  یا بیشتر بدون علامت باشند. اما آیا آنها ناقل هستند و می توانند به  بروز موج دوم کمک کنند؟
2-329 شهردار ایل دو فرانس از امانوئل ماکرون خواستند تا آغاز سال تحصیلی را به سپتامبر موکول کند.

3- اودوارد فیلیپ گفت که از یک سو پیامد های منفی اجتماعی و اقتصادی ناشی از تعطیلی مدارس فاجعه ای برای آسیب پذیرترین کودکان و نوجوانان است. اما از طرف دیگرخطر موج دوم بیماری همه گیر وجود دارد ، اماپژوهشگران درباره رابطه بین ویروس کرونا و کودکان بسیار اختلاف نظر دارند.

4- آنتوان فلاحو ، مدیر مؤسسه بهداشت جهانی ژنو، می گوید :«بنا بر نظر ویروس شناسان کودکان نقش اندکی در انتقال بیماری دارند.» 

5-اما عده ای دیگراز کارشناسان اپیدمیولوژی هشدار می دهند که کودکان می توانند به اندازه بزرگسالان ناقل باشند. و در برابر بازگشایی نامحدود مدارس و مهدكودك ها در شرایط فعلی هشدار می دهند ، زیراكودكان می توانند به اندازه بزرگسالان مبتلا شوند.

6- بیل هاناژ ، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد ، یادآوری می کند: « نقش کودکان در شیوع این بیماری همه گیر اگر تعیین کننده نباشد، مهم است." 

7- در بررسی که 29 آوریل منتشر شد ، در چین ، در هنگام اپیدمی کووید-19 ، کودکان زیر 14 سال سه برابر کمتر از بزرگسالان مبتلا شده اند.

8- در بررسی که  درفرانسه انجام شد، نشان داد که اگر ویروس وارد خانواده ای شود،خطرابتلا ی والدین به کووید-19 ، 11.4درصد  در برابر 10.2درصد برای فرزندان است.

9- مطالعه دیگر در چین نشان داد که در بین کودکان خطر ابتلا به عفونت مشابه با مردم عادی است ، اما علائم شدیدی ندارند.

10- محققان آلمانی درتحقیقی که اخیراً منتشر شده است ، می گویند که بیماران بدون علامت به اندازه موارد علامت دار ، بارهای ویروسی دارند.

11- در حال حاضر نمی دانیم که آیا فرزندان واقعاً کمتر از والدین مسری هستند و اگر چنین است ، تا چه حد. از این رو در مورد "بازگشایی بی حد و حصر" مدارس هشدار داده شده است. بنابراین باید شرایط کودکان را در نخستین موج اپیدمی ارزیابی کنیم.هافینگتون پست

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: