کد خبر: ۲۵۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 05
کارشناسان نگران هستند که عدم هماهنگی در تحقیقات کشورها برای تولید واکسن کرونا این فرآیند را کُند می‌کند و هزینه‌ها اضافه خواهند شد
شفاآنلاین>سلامت>جمعی از مقامات و کارشناسان جهان از جمله مقامات عالی اروپا امروز (دوشنبه) در یک نشست از طریق ویدئوکنفرانس، درباره اختصاص بودجه اولیه ۸.۲ میلیارد دلاری برای تحقیقات در زمینه کشف و تولید واکسن کرونا، توزیع عادلانه آن در جهان و همچنین راههای مقابله با شیوع این ویروس تصمیم‌گیری می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، از جمله اهداف این نشست هماهنگی تحقیقات جهانی در مورد کرونا و تضمین اینکه کشورهای فقیرتر نیز از این تحقیقات بهره ببرند، خواهد بود.

همچنین یکی دیگر از اهداف این نشست که قرار است به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود، ایجاد هماهنگی میان فعالیتهای تحقیقاتی کشورها است تا هر واکسنی که تولید می شود، در انحصار کشورهای خاص قرار نگیرد  و برای کشورهای فقیرتر توزیع شود.

کارشناسان نگران هستند که عدم هماهنگی در تحقیقات کشورها برای تولید واکسن کرونا این فرآیند را کُند می‌کند و هزینه‌ها اضافه خواهند شد.

پیش از این در تاریخ ۲۴ آوریل( ۵ اردیبهشت) نشست اولیه برگزار شد و قرار است در نشست روز دوشنبه بحث تامین بودجه عنوان شد. در نشست قبلی نمایندگان چین و امریکا حضور نداشتند اما نمایندگان سازمان بهداشت جهانی شرکت کردند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از این نشست حمایت کرده اما خوش‌بینی‌ها نسبت به اینکه واشنگتن ممکن است به این ابتکارعمل بپیوندد، کاهش یافته است.

انگلیس که نماینده‌اش در نشست قبلی حضور داشت، از این پروژه حمایت کرده است. بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز قرار است طی سخنانی از این طرح جهانی هماهنگ برای تولید واکسن کرونا حمایت کند و بگوید که رقابت برای کشف واکسن کرونا مسابقه میان کشورها نیست.

این ابتکارعمل با هدف گسترش فعالیت سازمان ائتلاف جهانی در  نوآوری‌های آمادگی اپیدمی است که در سال ۲۰۱۷ در بحبوحه شیوع ویروس ابولا تاسیس شد، اجرایی می‌شود.

تاکنون بیش از سه میلیون و ۵۶۸ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۴۸ هزار و ۳۴۶ نفر فوتی داشته است و از میان مبتلایان بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر بهبود یافته‌اند.روزنامه گاردین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: