کد خبر: ۲۵۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 05
ما باید کشور خود را به روند عادی بازگردانیم. ما نمی‌توانیم این کار (تعطیلی) را برای همیشه انجام دهیم. ترامپ گفت که ممکن است دانشجویان و استادان مجبور شوند ماسک زده و فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کنند
شفاآنلاین>سلامت>نزدیک به سه ماه از آغاز بحران ویروس کرونا در آمریکا می‌گذرد اما دانشگاه‌های بزرگ و کوچک این کشور هنوز نمی‌دانند دانشجویان را برای ترم پاییز فرابخوانند یا در سال آینده تحصیلی هم آموزش غیرحضوری را ادامه دهند.

به گزارش شفاآنلاین،دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، خواهان بازگشایی پردیس دانشگاه‌ها در ماه سپتامبر (شهریور-مهر ماه) شد و گفت می‌خواهد مدارس و دانشگاه‌های کشور در سپتامبر بازگشایی شوند.

وی تاکید کرد: ما باید کشور خود را به روند عادی بازگردانیم. ما نمی‌توانیم این کار (تعطیلی) را برای همیشه انجام دهیم. ترامپ گفت که ممکن است دانشجویان و استادان مجبور شوند ماسک زده و فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کنند.

با این حال کمتر کسی حرف‌های ترامپ را تضمینی برای عادی شدن روند فعالیت‌های دانشگاهی و بازگشت استادان و دانشجویان به کلاس‌ها می داند.

برخی از ناظران می‌گویند که شاید تا زمان پیدا شدن واکسنی برای کووید-۱۹، هیچ دانشگاهی بازگشایی نشود و تدریس به صورت مجازی ادامه یابد، زیرا که فضای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پر ازدحام است و فاصله گذاری اجتماعی در آن معنا نخواهد داشت.

 بسیاری از کلاس‌های کارشناسی پر ازدحام هستند و گاهی تا ۱۲۰ دانشجو در سالن یک کلاس حضور می‌یابند. در کنار آن، هزاران دانشجو در خوابگاه‌ها به سر خواهند برد، جایی که فاصله گذاری اجتماعی در اتاق‌ها، دستشویی و حمام‌های مشترک امکان‌پذیر نیست. سلف دانشگاه‌ها نیز که پذیرای هزاران دانشجو است، تهدیدی برای گسترش این ویروس خواهد بود.

از سوی دیگر کسی نمی‌داند که آیا با شروع فصل سرما که آنفلوآنزا شایع می‌شود، کووید- ۱۹ تا چه حد مهار پذیر شده است. مقام‌های بهداشتی آمریکا هشدار داده‌اند  که موج دوم ویروس جدید کرونا "اجتناب ناپذیر" خواهد بود و دانشگاه‌ها به دلیل ازدحام بالا می‌توانند کانون همه‌گیری و  پراکنده شدن این ویروس شوند.

همه این مسائل دست به دست هم داده است تا مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های آمریکا را در حالتی از تعلیق قرار دهد.

"کریس آیزگروبر" رئیس دانشگاه پرینستون، روز دوشنبه در ایمیلی اعلام کرد: این دانشگاه تا اوایل ماه ژوئیه صبر خواهد کرد تا تصمیم‌گیری در مورد ترم پاییز را اعلام کند.

وی گفته است شاید این دانشگاه ناگزیر شود تا تدریس در سطح کارشناسی را در ترم پاییز به صورت آنلاین برگزار کند.

ایزگروبر در عین حال گفته است که دانشگاه نسبت به بازگشایی آزمایشگاه‌ها ، کتابخانه‌ها و سایر امکانات بسیار خوش‌بین است، اما مساله بزرگ و بی‌پاسخ، آموزش و تحصیلات کارشناسی است.

دانشگاه‌های دیگر همچون ماساچوست و برندایز نیز گفته‌اند که هنوز در حال بررسی شرایط و ریسک بازگشایی هستند و تا یک ماه آینده برنامه خود را برای سال تحصیلی آینده اعلام می‌کنند.

به تازگی تارنمای فوربس در گزارشی نوشت با توجه به ریسک بازگشایی و تعطیلی مجدد در میان سال تحصیلی، شاید بهتر باشد در سال تحصیلی آینده هم مراکز آموزش عالی آمریکا به روند آموزش مجازی ادامه دهند.

گزارش فوربس می‌افزاید: با توجه به طبیعت متراکم دانشگاه‌ها، شیوع ویروس کرونا در آن به طور کامل محتمل است و دانشجویان و اعضای هیات علمی را آلوده خواهد کرد. در چنین شرایطی، مرگ اعضای دانشگاه، شوک و ترسی بزرگ خواهد بود. این بدترین سناریوی ممکن است که مدیران دانشگاه‌ها در حال بحث درباره آن هستند.

فوربس به نقل  از یک تحقیق جامعه شناسی در دانشگاه کرنل می‌نویسد حتی راه حل‌های میانه و نیم‌بند هم نخواهد توانست مانع از همه‌گیری کووید-۱۹ در مراکز دانشگاهی شود.

به نوشته فوربس "یک مدل ترکیبی که در آن کلاس‌های بزرگ به صورت آنلاین آموزش داده می‌شود و کلاس‌های کوچکتر به صورت حضوری، نخواهد توانست به میزان قابل توجهی ارتباط بین دانشجویان را در طول ترم کاهش دهد."

به گفته کارشناسان با توجه به فضای هم‌بسته دانشگاه‌ها، در صورت بازگشایی در ترم پاییز، مراکز آموزشی باید آماده انجام آزمایش کووید-۱۹ در سطح وسیع و قرنطینه کردن اشخاص مبتلا و هر کسی که با آنها مرتبط بوده است، باشند. این به معنای این است که تعداد بالایی از کادر دانشگاه و دانشجویان باید خانه‌نشین شوند.

اما مشکل اینجاست که آمریکا با کمبود کیت‌های آزمایشگاهی روبرو است و تا اینجا در آزمایش فراگیر کووید-۱۹ ضعیف عمل کرده است.

طی هفته‌ها و ماه‌های آتی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ایالات متحده باید تصمیم دشواری برای از سرگیری فعالیت خود در پاییز بگیرند. تداوم تعطیلی یا حتی تشکیل کلاس‌ها به صورت مجازی، مشکل مالی هم برای دانشگاه‌ها به بار خواهد آورد و به این ترتیب، دانشجویان زیادی رقبت نخواهند داشت در دانشگاه‌های آمریکا یا برخی دانشگاه‌های مشهور با هزینه‌های سنگین ثبت نام کنند.

این مساله حتی به جایگاه علمی و دانشگاهی آمریکا در جهان هم ضربه وارد خواهد کرد و از این رو، هزاران پرسش بی پاسخ درباره کووید- ۱۹ و نگرانی از موج دوم آن در فصل سرما، همه چیز را در ابهام قرار داده است.

بنابر آمارها، در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ حدود ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در کالج و دانشگاه‌های آمریکا ثبت نام کرده بوده‌اند.فاکس نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: