کد خبر: ۲۵۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 01
پژوهشگران این دانشگاه کیت تشخیص کرونا نیز تهیه کرده اند که به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز رسیده است
شفاآنلاین>سلامت>مدیر تجاری سازی و پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پژوهشگران این دانشگاه پنج ونتیلاتور با فناوری‌های بومی طراحی کرده‌اند که در مرحله بررسی از سوی کمیته ارزیابی این دانشگاه قرار دارد.

به گزارش شفاآنلاین،سید محمد جواد صدری مهر روز جمعه تصریح کرد: در خصوص ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) پنج طرح در پارک وجود دارد که چهار طرح از این تعداد ارزیابی شده و پژوهشگران در حال رفع اشکالات هستند.

 طرح پنجم نیز روز شنبه توسط کمیته ارزیابی پارک علم و فناوری بررسی می شود. مقرر شده در نهایت از میان این طرح ها، دو ونتیلاتور تایید و به عنوان ونتیلاتور بومی و ملی به بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: در زمینه کنترل،‌ پیشگیری و درمان بیماری کرونا تاکنون ۱۶۰ طرح از سوی پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان به کمیته ارزیابی دانشگاه ارائه شده که تنها ۱۳ طرح تایید و به مرحله اجرا رسیده است.

صدری مهر اظهار داشت: سیاست پارک، تاکید بر قطع زنجیره انتقال ویروس است نه درمان آن و در این راستا تاکنون ۱۳ طرح در حوزه قطع زنجیره تایید شده است.

وی با اشاره به برخی طرح های تایید شده، گفت: یک محلول ضدعفونی کننده برای سطوح با ماندگاری بیش از یک ماه، باکس های ضدعفونی کننده اسکناس، کتاب و اوراق اداری (روی سایر باکتری ها و ویروس ها تست شده و در مرحله تست کوید-۱۹ است)، تهیه صفحه کلیدهای غیرلمسی برای آسانسورها و درها، تهیه دستگاه های اتوکلاو (وسیله ای برای استریل کردن ابزار پزشکی و آزمایشگاهی) که برخی از تجهیزات وارداتی بوده است و اسپری ضدویروس دهان که با استفاده از آن ویروس ها از بین می روند و نیاز به ماسک وجود ندارد، برخی طرح های تایید شده است که در مرحله اجرا و تولید قرار دارند. 

مدیر پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: پژوهشگران این دانشگاه کیت تشخیص کرونا نیز تهیه کرده اند که به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز رسیده است. 

وی افزود: در کشور هشت کیت به تایید وزارت بهداشت رسیده که یکی از این کیت ها توسط پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد ساخته شده است. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: