کد خبر: ۲۵۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 29
روش سریع دیگری برای کاهش موثر دندان درد های خفیف تا متوسط،مصرف داروهای بدون نسخه از قبیل استامینوفن یا ایبوپروفن است که مناسب بسیاری از افراد می باشد
شفاآنلاین>سلامت>درمان دندان درد در شب ممکن است دشوارتر باشد، زیرا چیز زیادی برای دور کردن فرد از درد وجود ندارد.با این وجود، افراد می توانند روش های زیر را برای تسکین درد امتحان کنند تا بتوانند این درد را تا صبح کنترل کنند و خود را به یک دندانپزشک برسانند پس با ما همراه باشید.

به گزارش شفاآنلاین،دندان درد یکی از آزاردهنده ترین درد هایی است که می تواند گریبان گیر شما شود و بخصوص در شب، این درد خوابیدن را برای شما بسیار دشوار میکند و به نظر می رسد این درد ها در شب نیز بدتر می شوند.

یکی از دلایلی که ممکن است این اتفاق بیفتد این است که وقتی فردی دراز کشیده است، خون به سمت سر می رود. این خون اضافی در ناحیه ممکن است درد و فشاری را که فرد از دندان درد احساس می کنند، را افزایش دهد.

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از دردها هنگام شب بدتر میشود این است که حواس پرتی کمتری وجود دارد و با تمرکز بر دندان درد، خوابیدن را به یک مشکل تبدیل می کند.

با این حال، تعدادی راه حل های درمانی وجود دارد که ممکن است به افراد کمک کند تا از شر این درد ها خلاص شوند که شامل استفاده از تسکین دهنده درد یا استفاده از کمپرس سرد یا حتی گیاه میخک می شود. در این مقاله، در مورد نه روش درمانی خانگی برای تسکین دندان درد در شب بیشتر بدانید:

داروهای مصرفی ضد درد

روش سریع دیگری برای کاهش موثر دندان درد های خفیف تا متوسط،مصرف داروهای بدون نسخه از قبیل استامینوفن یا ایبوپروفن است که مناسب بسیاری از افراد می باشد.همیشه به دوز توصیه شده روی بسته بندی توجه کنید و اگر دندان درد شدید است، بهتر است به یک دندانپزشک مراجعه کنید و درخواست کاهش دهنده های درد قوی تری را از آنها داشته باشید.

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد ممکن است به کاهش دندان درد کمک کند. قرار دادن کیسه یخی که در یک حوله پیچیده شده است،روی قسمت آسیب دیده صورت یا فک کمک می کند تا رگ های خونی در آن منطقه منقبض شود، که می تواند باعث کاهش درد و درنتیجه به خواب رفتن فرد شود.استفاده از کمپرس سرد به مدت 15-20 دقیقه در هر چند ساعت از عصر، ممکن است از درد هنگام خواب جلوگیری کند.

استفاده از بلندی

جمع شدن خون در سر ممکن است باعث درد و التهاب اضافی شود. برای برخی از افراد، بلند کردن سر با یک یا دو بالش اضافی ممکن است دندان درد را به اندازه کافی تسکین دهد تا بتوا نند به خواب بروند.
 
پمادهای دارویی

برخی از پمادهای دارویی همچنین ممکن است به کاهش دندان درد کمک کنند. ژل های بی حس کننده قابل فروش در داروخانه ها و پمادهایی که حاوی موادی مانند بنزوکائین هستند ممکن است این ناحیه را بی حس کنند.اما باید بدانید که بنزوکائین برای استفاده کودکان خردسال مناسب نیست.در کودکان حتما باید به دندانپزشک اطفال مراجعه نمود تا به جوانه دندان دائمی آسیب وارد نگردد.

.شستشوی دندان با آب نمک

شستشوی ساده آب نمک یک درمان خانگی معمول برای دندان درد است.آب نمک یک ماده ضد باکتری طبیعی است، بنابراین ممکن است التهاب را کاهش دهد. این کار به نوبه خود به محافظت از عفونت دندانکمک می کند. شستشو با آب نمک همچنین ممکن است به از بین بردن هرگونه بقایای باقی مانده غذا در دندان یا لثه کمک کند.

شستشوی دندان با هیدروژن پراکسید

پریودنتیتیک عفونت جدی لثه است که به طور کلی در نتیجه بهداشت دهان و دندان ضعیف رخ می دهد. این موضوع می تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل درد، خونریزی و درد لثه و دندان هایی شود که در جای خود سست می شوند. 

طبق یک مطالعه که در سال 2016 انجام شده، نشان می دهد که شستشو با دهانشویه هیدروژن پراکسید به کاهش پلاک و علائم پریودنتیت کمک می کند. برای این کار باید هیدروژن پراکسید را با آب مساوی رقیق کنند و محلول را در دهان خود بچرخانید، اما دقت کنید که آن را نخورید.این روش درمانی برای کودکان مناسب نیست، زیراخطر خوردن این مخلوط به طور تصادفی برای آن ها وجود دارد.

استفاده از چای نعناع

خوردن چای نعناع یا جوشانده نعناع، راه دیگری برای از بین بردن دندان درد است.تحقیقات نشان داده است كه نعناع حاوی ترکیبات ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است. منتول، یک ماده فعال در نعناع است و همچنین ممکن است اثر بی حسی خفیف، در مناطق حساس را داشته باشد.

مصرف گیاه میخک

اوژنول که یکی از ترکیبات اصلی گیاه میخک است می تواند باعث کاهش دندان درد شود. نتایج یک کارآزمایی بالینی در سال 2015 نشان داد که افرادی که بعد از کشیدن دندان، از اوژنول برای لثه و حفره دندان خود استفاده کرده اند، در حین بهبود، درد و التهاب کمتری را حس کرده اند.اوژنول به عنوان ضد درد عمل می کند، به این معنی که منطقه درد را بی حس می کند.

 برای استفاده از گیاه میخک برای درد دندان، میخک هارا در آب خیس کنید تا خمیری درست شود، سپس خمیر را روی دندان های خود بمالید یا آن را درون یک کیسه چای خالی بگذارید و آن را در دهان خود قرار دهید.

از طرف دیگر به آرامی جویدن یا مکیدن این کیسه ها یا نشاندن آن ها در نزدیکی دندان دردناک ممکن است به تسکین درد کمک کند.این روش درمانی برای کودکان مناسب نیست زیرا ممکن است خیلی میخک را بجوند و باید گفت جویدن گیاه میخک می تواند مزه تند و تلخی را برای شما به یادگار بگذارد.

استفاده از سیر

سیر یک ماده خانگی رایج است که برخی افراد برای تسکین درد دندان از آن استفاده می کنند.آلیسین که ترکیب اصلی سیر است، اثر ضد باکتریایی خوبی دارد که ممکن است به از بین بردن باکتری های موجود در دهان و دندان درد شود.

به سادگی جویدن یک سیر، و نشاندن آن در نزدیکی دندان ممکن است به تسکین درد کمک کند. گفته می شود طعم سیر خام برای بعضی از افراد بسیارسنگین است پس این روش، راه حل مناسبی برای همه نیست.

اقدام آخر

کنار آمدن با دندان درد تجربه ای دردناک است. اگرچه بسیاری از داروهای خانگی می توانند باعث تسکین موقت شوند و به فرد کمک کند تا کمی بخوابد اما راه حل های دائمی نیستند.

هرکسی که بیش از 1 یا 2 روز بدون علائم عفونت سینوس دچار درد دندان شود باید برای تشخیص و درمان کامل به دندانپزشک مراجعه کند.ممکن است آنها نیاز به تمیز کردن یک حفره دندان یا کشیدن دندان وایمپلنت یا عصب کشی دندان را راه حل درست در نظر بگیرند.

علاوه بر این ها در صورتی که درد لثه ناشی از بیماری لثه باشد پس از جرمگیری و روت پلنینیگ با اشعه لیزر درمان لثه بسیار کمک کننده خواهد بود. در کلینیک تخصصی دندانپزشکی Dencare کلیه درمان های فوق در محیطی فوق استریل و با بالاترین تکنولوژِی انجام می گیرد.فردانیوز 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: