کد خبر: ۲۵۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 27
به منظور جلوگیری از سرایت و انتشار بیماری شرایط خاصی از جمله عدم برگزاری مراسم سوگواری در نظر گرفته شد و حتی بازماندگان برای مدت مشخصی ملزم به قرنطینه شدند
شفاآنلاین>سلامت>دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران در سه سطح خدمات روانی و اجتماعی حمایت از بازماندگان متوفیان ناشی از ویروس کرونا را بر عهده گرفتند.

به گزارش شفاآنلاین،روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در نشست بررسی نحوه اجرای دستورالعمل حمایت روانی و اجتماعی از بازماندگان و خانواده های متوفیان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران، مقرر شد که سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران در سه سطح خدمات مددکاری اجتماعی در معاونت های درمان، سلامت روانی اجتماعی در معاونت های بهداشت و خدمات روانپزشکی، نحوه اجرای دستورالعمل حمایت روانی از بازماندگان متوفیان کرونا را تعریف کنند.

در این نشست که مسئولان مددکاری اجتماعی، مدیران سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت های بهداشتی و مسئولان درمانگاه های روانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی حضور داشتند، دستورالعمل مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

 به گفته اعضای حاضر در نشست با شیوع ویروس کووید ۱۹ و در نتیجه آن فوت تعدادی از هموطنان؛ به منظور جلوگیری از سرایت و انتشار بیماری شرایط خاصی از جمله عدم برگزاری مراسم سوگواری در نظر گرفته شد  و حتی بازماندگان برای مدت مشخصی ملزم به قرنطینه شدند که این موضوع باعث ایجاد اختلالات روحی روانی در بسیاری از خانواده های متوفیان شده است.

 در ادامه عنوان شد که مددکاران اجتماعی مراکز درمانی دولتی و خصوصی دانشگاه های علوم پزشکی به منظور پیشگیری از بروز رفتارهای خودتخریبی و روحی و روانی، اطلاعات متوفیان ناشی از کرونا را دریافت کرده و شرایط اجتماعی اقتصادی خانواده های آنان را مورد بررسی قرار دادند.

 مددکاران پس از ارائه خدمات تخصصی روانی، اجتماعی و اقتصادی؛ اطلاعات را برای مسئولان مددکاری اجتماعی معاونت های درمان دانشگاه ها ارسال می کنند؛ تا متناسب با نیاز آنها از سازمان های حمایتی نظیر بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان جوانان، داوطلبان هلال احمر و سایر سازمان های مردم نهاد حمایت های مورد نیاز فراهم شود.

 همچنین در این نشست مقرر شد، مدیریت سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه ها در این راستا ضمن مداخله روانی اجتماعی، افراد نیازمند به خدمات تخصصی روانپزشکی را به مراکز درمانی معین معرفی می کنند.

همچنین با توجه به تداخل آدرس منزل بیماران و محدوده جغرافیایی دانشگاه ها مقرر شد هر سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران از یک روند اجرایی یکسان در ارائه خدمت استفاده کنند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: