کد خبر: ۲۵۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 26
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران توصیه‌هایی را برای افطاری دادن به نیازمندان در ماه رمضان با وجود شیوع کرونا پیشنهاد کرد.

شفاآنلاین>سلامت>محمدتقی نجفی به بیان توصیه‌هایی برای افطاری دادن به نیازمندان با وجود شیوع کرونا پرداخت و گفت: افراد مومن کاملا در هنگام پخش صدقات و فطریه‌ها، فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند تا در ابتلا به این بیماری جلوگیری شود.

به گزارش شفاآنلاین: با تاکید بر اینکه توصیه پزشکان بر توزیع صدقات به صورت مجازی است، خاطرنشان کرد: در پخش افطاری‌ها از بسته‌های آماده شده غذا استفاده شود؛ که این امر حتما زیر نظر مراکز نظارتی کشوری تمامی مراحل تولید، بسته بندی و ذخیره و توزیع آن قواعد فاصله گذاری فیزیکی رعایت شود.

این پزشک فوق تخصص در  بیماریهای کلیوی و فشار خون با اشاره به تفاوت اجرایی برنامه‌های ماه رمضان امسال با سنوات گذشته خاطرنشان کرد: این نکته مهمی است که به افراد مومن و معتقد اطمینان داده شود که با رعایت فاصله بهداشتی هنوز می‌توانند عبادات و کمک‌های خود را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این شرایط تشویق به استفاده از پلتفورم‌های دیجیتال در روابط اجتماعی به شدت توصیه می‌شود به ویژه در مورد سالمندان، مثلا با پیام‌های امید بخش و اطمینان بخش می‌توان امید را در آن‌ها زنده نگهداشت.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: فاصله گذاری فیزیکی به معنای حداقل یک متر فاصله بین اشخاص در تمامی حالات و زمان‌هاست که افرادی که احساس ناخوشی دارند و یا علائم کووید ۱۹ را ذکر می‌کنند باید از حضور در جامعه اجتناب کنند و از قواعد ملی در پیگیری و درمان بیماران علامت دار پیروی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بیماران مسن و یا افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای دارند مانند افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت، بیماری‌های مزمن تنفسی، کلیوی و سرطان به هیچ وجه نباید در اجتماع حاضر شوند، چرا که کاملا در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از کووید ۱۹ قرار دارند.

میزان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: