کد خبر: ۲۵۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 24
اگر گوشت را یخزدایی کرده اید باید آن را مصرف کنید. منجمد کردن دوباره گوشت یخزدایی شده شاید مشکل آفرین نباشد، اما موجب خشکی و تغییر در کیفیت آن می شود
شفاآنلاین>سلامت>انتظار نداشته باشید که برگ های منجمد کاهو پس از یخزدایی در یک سالاد قابل استفاده باشند. سبزیجات حاوی آب فراوان هستند و زمانی که آنها را منجمد می کنید، آب موجب انبساط و انفجار دیواره سلول هایی می شود که ساختار یک برگ را حفظ می کنند.

به گزارش شفاآنلاین، فریزر می تواند وسیله ای خوب برای نگهداری از مواد خوراکی و کاهش زباله های غذایی در زندگی شما باشد. در شرایطی که سطح سلامت و میزان مواد مغذی برخی مواد غذایی منجمد با نمونه های تازه تفاوتی ندارد، برخی مواد غذایی دیگر میانه خوبی با قرار گرفتن در فریزر و انجماد ندارند.

 شاید فکر کنید سرماسوختگی بدترین اتفاقی است که می تواند برای غذای شما در فریزر رخ دهد. اما برخی مواد خوراکی و غذاهای پخته که به نظر نمی رسد مشکلی برای نگهداری در فریزر داشته باشند، ممکن است پس از خروج از آن و یخزدایی به طور کامل غیر قابل استفاده شوند. در ادامه با برخی خوراکی ها که نباید در فریزر نگهداری شوند، بیشتر آشنا می شویم.

شیر

اگر بیش از حد شیر خریداری کرده اید و هدف از خرید نوشیدن بوده است، آن را درون فریزر قرار ندهید. انجماد شیر مساله ای ایجاد نمی کند، اما پس از یخزدایی دیگر با یک نوشیدنی یکدست و خامه ای مواجه نیستید و در عوض توده هایی شناور در آب را مشاهده خواهید کرد. 

در شرایطی که همچنان می توانید آن را در اسموتی یا یک غذای پختنی استفاده کنید، اما شیر شما دیگر برای نوشیدن مناسب نخواهد بود. بر همین اساس است که برخی افراد شیر را در یک جا یخی می ریزند تا پس از انجماد بتوانند در یک دستگاه مخلوط کن انداخته و با مواد دیگر ترکیب کرده یا در دستورالعملی که موجب ذوب شدن آن می شود، استفاده کنند.

سبزیجات برگدار

انتظار نداشته باشید که برگ های منجمد کاهو پس از یخزدایی در یک سالاد قابل استفاده باشند. سبزیجات حاوی آب فراوان هستند و زمانی که آنها را منجمد می کنید، آب موجب انبساط و انفجار دیواره سلول هایی می شود که ساختار یک برگ را حفظ می کنند.

 از این رو، برگ های منجمد سبزی هایی مانند کاهو و کلم پس از یخزدایی به برگ هایی شل و آبدار تبدیل می شوند. اگر قصد استفاده از این سبزی ها در اسموتی استفاده کرده یا آنها را در ماهیتابه تفت دهید، مشکلی وجود ندارد، اما دیگر گزینه ای قابل استفاده در یک سالاد یا غذای دیگری که سبزی ها به صورت خام مصرف می شوند، نخواهند بود.

تخم مرغ

منجمد کردن تخم مرغ های پخته مساله ساز نیست و می توانند به عنوان صبحانه ای راحت نیز استفاده شوند. اما قرار دادن تخم مرغ خام در فریزر ایده خوبی نیست. زمانی که تخم مرغ خام منجمد می شود، افزایش حجم خود را تجربه می کند که می تواند موجب ترک خوردن پوسته و نشت مواد به بیرون شود. پاکسازی کثیف کاری ایجاد شده ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد.

سیب زمینی

سیب زمینی خام حاوی آب قابل توجهی است. زمانی که سیب زمینی خام را در فریزر قرار می دهید، قوام آن به گونه ای غیر قابل بازگشت تغییر می کند. زمانی که سیب زمینی خام منجمد یخزدایی می شود، بافتی خمیری و لزج به خود می گیرد که مصرف آن به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. همچنین پخت آنها بر اساس بسیاری از روش های محبوب آماده کردن سیب زمینی نیز دشوار خواهد بود.

مایونز

پس از منجمد کردن مایونر، این سس دیگر به چیزی که دوست دارید در ساندویچ خود استفاده کنید، تبدیل نخواهد شد. بافت خامه ای و یکدست مایونز به چیزی توده توده تبدیل می شود. در صورت نگهداری در یخچال، مایونز از طول عمر بالایی برای نگهداری برخوردار است، اما اگر به میزان زیاد از این سس استفاده می کنید، منجمد کردن آن در فریز ایده خوبی نیست.

پنیر

شما می توانید بدون مواجهه با خطرات سلامت پنیر را منجمد کنید، اما کیفیت این محصول را در معرض خطر قرار خواهید داد. انجماد می تواند موجب تغییر در طعم و بافت پنیر شود، به ویژه اگر پنیر از انواع کهنه، سوراخ‌دار یا نرم باشد. در مقابل، اگر قصد دارید تا پنیری مانند پارمزان را برای مدتی طولانی‌تر نگهداری کنید، منجمد کردن آن مساله ساز نیست.

خیار

خیار حاوی آب فراوان است، از این رو یکی از بهترین مواد غذایی برای هیدارته نگه داشتن بدن محسوب می شود. بیش از 90 درصد یک خیار از آب تشکیل شده است. بر همین اساس، زمانی که خیار را منجمد می کنید، آب به بلور های یخ تبدیل می شود.

 این شرایط می تواند بافت خیار را تغییر دهد. اگر به مصرف خیارهای ترد علاقه دارید نباید این محصول را در فریزر قرار دهید. زمانی که خیار منجمد یخزدایی می شود، بافتی نرم و شل پیدا می کند.

گوجه فرنگی

زمانی که یک گوجه فرنگی منجمد یخزدایی می شود به جای بافت سفت گوجه فرنگی تازه با محصولی آبدار و چسبنده مواجه می شوید. این تغییر در بافت به واسطه محتوای آب گوجه فرنگی رخ می دهد. 

اما اگر قصد دارید گوجه فرنگی ها را برای مقاصد دیگر مانند استفاده در سوپ یا سس استفاده کنید، منجمد کردن آنها مساله ساز نیست. برخلاف بافت، عطر و طعم گوجه فرنگی به واسطه نگهداری در فریزر و یخزدایی تغییر نمی کند.

آووکادو

روش های خوبی برای استفاده از نیمه باقیمانده یک آووکادو وجود دارند، اما منجمد کردن ایده خوبی نیست. زمانی که آووکادوی منجمد را یخزدایی می کنید تا در یک سالاد یا غذاهای دیگر استفاده کنید، به واقع ناامید خواهید شد. بافت نرم و سبک آووکادو در فریزر تغییر می کند و پس از یخزدایی به محصولی شل و لزج تبدیل می شود که مصرف آن خوشایند نخواهد بود.

ادویه ها

ادویه های خشک از طول عمر بالایی برای نگهداری برخوردار هستند، اما اگر زیاد آشپزی نمی کنید ممکن است محصولاتی که تاریخ انقضای آنها نزدیک است را در اختیار داشته باشید. اگر قصد افزایش زمان نگهداری آنها را دارید، استفاده از فریزر ایده خوبی نیست.

 ادویه ها باید در مکانی خشک نگهداری شوند تا از به هم چسبیدگی آنها جلوگیری شود، اما انجماد و یخزدایی می تواند به سطوح غیرعادی خشکی یا رطوبت برای ادویه ها منجر شود. افزون بر این، عطر و طعم ادویه ها می تواند به واسطه انجماد تغییر کند.

غذاهای کنسروی

شاید مساله ای آشکار باشد، اما تحت هیچ شرایطی نباید محصولات کنسروی باز نشده را در فریزر قرار دهید. آب زمانی که منجمد می شود افزایش حجم خود را تجربه می کند و اگر مراقب نباشید ممکن است با انفجار قوطی کنسرو و کثیف کاری بزرگی در فریزر خود مواجه شوید.

گوشت یخزدایی شده

اگر گوشت را یخزدایی کرده اید باید آن را مصرف کنید. منجمد کردن دوباره گوشت یخزدایی شده شاید مشکل آفرین نباشد، اما موجب خشکی و تغییر در کیفیت آن می شود. از این رو، زمانی که دوباره از گوشت استفاده می کنید بافت و عطر و طعم دلخواه شما را نخواهد داشت.عصر ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: