کد خبر: ۲۵۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 21
بیماران بهبودیافته از کرونا می توانند درمان خانگی را بر اساس دستور العمل دفتر بهبود تغذیه جامعه یا مراجعه به اپلیکیشن تاک شروع کنند
شفاآنلاین>سلامت>رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور از بهبود یافتگان کرونا خواست که پس از درمان، برای محاسبه توده بدنی خود به نرم افزار تاک مراجعه کنند.

به گزارش شفاآنلاین،وزارت بهداشت، جلال الدین میرزای رزاز روز سه شنبه درباره اهمیت تغذیه برای بهبود یافتگان کرونا بیان کرد: بیماران کرونایی بهبود یافته پس از درمان، برای محاسبه توده بدنی به اپلیکیشن تاک مراجعه کنند، چون به دلیل عدم آگاهی مراقبان بیمار در منزل، ممکن است این بیماران دچار سوء تغذیه بوده و این موضوع می‌تواند موجب تضعیف مجدد سیستم ایمنی بیمار شود.

وی افزود: ما بیماران بهبود یافته کرونایی را به سه دسته تقسیم می کنیم که دسته اول بیمارانی در معرض سوء تغذیه هستند که نمایه توده بدنی آنها کمتر از ۲۰ بوده و کمتر از پنج درصد کاهش وزن طی ۳ تا ۶ ماه داشته اند و آلبومین سرم آنها بالای ۳.۵  gldl است.

رزاز گفت: گروه دوم بیماران مبتلا به سوء تغذیه متوسط که نمایه بدن آنها بین ۲۰ - ۱۸.۵ بوده و در ۳ تا ۶ ماه حدود بین ۵ تا ۱۰ درصد شاهد کاهش وزن بوده که آلبومین سرم آنها بین ۳.۵ -۳ gldl  است که این دو گروه بیماران می توانند درمان خانگی را بر اساس دستور العمل دفتر بهبود تغذیه جامعه یا مراجعه به اپلیکیشن تاک شروع کنند.

رییس انجمن تغذیه ایران با اشاره به اهمیت و نقش تغذیه در بیمارانی که پس از درمان مبتلا به سوء تغذیه شدید می‌شوند، اظهار کرد: گروه سوم که ما شاهد کاهش وزن بیش از ۱۰ درصد آنها هستیم و نمایه توده بدنی آنان نیز کمتر از  ۱۸.۵ بوده و آلبومین سرم نیزgldl  ۳ هست، حتماً نیاز است که با مراجعه به مشاوران و متخصصان تغذیه روند درمان خود را پیگیری کنند.

وی با اشاره به ارزیابی سطح آلبومین خون که نقش موثری در بررسی وضعیت تغذیه ای فرد دارد، گفت: بیماران بهبود یافته که دچار سوء تغذیه هستند با مراجعه به مشاوران و متخصصان تغذیه نسبت به ارزیابی های بالینی و آزمایشگاهی خود اقدام کنند. همچنین از بیماران مبتلا به ویروس کرونا می‌خواهیم حتماً در طول درمان و در دوران نقاهت به موضوع تغذیه توجه جدی داشته باشند.

رزار پیش از این نیز درباره اهمیت تغذیه برای بیماران کرونایی گفته بود: سوء‌تغذیه پس از درمان، به دلیل عدم آگاهی مراقبان بیمار در منزل می‌تواند موجب تضعیف مجدد سیستم ایمنی بیمار شود. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: