کد خبر: ۲۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 21
شفاآنلاین-چربی به دو نوع کلسترول خوب و کلسترول بد در بدن وجود دارد که سطح بالای کلسترول بد خون، یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی و به ویژه سکته به شمار می رود.
به گزارش شفا آنلاین،سازمان نظام پرستاری با توجه به مضرات فراوان میزان بالای کلسترول بد خون، توصیه های ساده اما مهمی را برای کاهش کلسترول بد ارائه داده است.

این گزارش به افرادی که میزان کلسترول بد خون آنها بالا است توصیه کرده تا مصرف چربی های اشباع شده (مانند چربی گوشت قرمز) را محدود کنند زیرا این چربی ها می توانند در بدن تولید کلسترول را تحریک کرده و در نتیجه با افزایش کل کلسترول بدن مقدار کلسترول بد خون را نیز بالا ببرند.

خودداری از مصرف چربی های ترانس (چربی تولید شده هنگام افزودن هیدروژن به روغن های مایع) از دیگر توصیه های کارشناسان بهداشتی است زیرا این چربی ها در عین حال که میزان کلسترول بد یا «ال دی ال» - LDL - را افزایش می دهند، از سوی دیگر مقدار کلسترول خوب یا «اچ دی ال» - HDL - را در خون پایین می آورند.

همچنین این گزارش به مردم توصیه کرده تا وزن خود را در حد سالم و طبیعی نگهدارند زیرا اضافه وزن موجب می شود که کلسترول بد خون افزایش پیدا کند.

آزمایشات نشان داده است که در بسیاری از افراد کاهش وزن، مقدار کلسترول بد را نیز پایین می آورد.

کارشناسان بهداشتی از مردم می خواهند که هوشمندانه و مستمر ورزش کنند؛ نرمش روزانه آیروبیک حداقل 20 دقیقه می تواند کلسترول بد را کاهش داده و در مقابل میزان کلسترول خوب را بالا ببرد.

این گزارش از مردم خواسته که از استعمال سیگار پرهیز کنند چون سیگار عامل بسیار مهم و خطرساز در بروز بیماری های قلبی و سرطان است که میزان کلسترول خوب را کاهش می دهد؛ با ترک سیگار می توان سطح کلسترول خوب را تا 10 درصد افزایش داد.

کارشناسان از افراد مبتلا به کلسترول بد بالا می خواهند حتما با یک پزشک متخصص برای درمان و کاهش کلسترول ناسالم مشورت کنند چون گاهی با سابقه فامیلی و بیماری های قلبی، راهکارهای گفته شده برای پایین آوردن کلسترول بد جواب نمی دهد و بهتر است از یک مشاوره پزشکی بهره گرفت.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: