کد خبر: ۲۵۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 14
افشاگری یک پزشک؛
نشانه‌های این ویروس بسیار شبیه آنفلوانزاست، به گونه‌ای که اگر فردی با شدت کمتری به کرونا مبتلا شود، ممکن است متوجه آن نشود و حتی به پزشک مراجعه نکند
شغفاآنلاین>سلامت>یک مقام درمانی ایالت کالیفرنیا گفته، مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این ایالت نشان می‌دهد ویروس کرونا از مدت‌ها پیش از شناسایی شدن، در این منطقه وجود داشته است.

به گزارش شفاآنلاین،به نوشته روزنامه لس‌آنجلس تایمز، این زمان از دست رفته پیامدهای وخیمی مانند فرصت یافتن این ویروس برای گسترش افسارگسیخته، پیش از به اجرای مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی داشته است.

دکتر  جف اسمیت  پزشک عمومی و فرماندار شهرستان سانتاکلارای کالیفرنیا به تازگی به مقام‌های محلی گفته، این ویروس در جامعه ما با آزادی شاید از مدت‌ها پیش وجود و فعالیت داشته است.

دکتر اسمیت افزود: براساس داده‌های گردآوری شده توسط مراکز فدرال مهار و پیشگیری از بیماری، اداره‌های بهداشتی محلی و دیگر نهادها، این ویروس از مدت بسیار بیشتری از آنچه قبلا تصور می‌کردیم و به احتمال زیاد از دسامبر(آذر-دی) در این منطقه آمریکا وجود داشته است.

وی علت شناخته نشدن این ویروس در این ایالت را مصادف شدن پیدایش و همه‌گیری آن با فصل گسترش آنفلوانزای حاد عنوان کرد و افزود: نشانه‌های این ویروس بسیار شبیه آنفلوانزاست، به گونه‌ای که اگر فردی با شدت کمتری به کرونا مبتلا شود، ممکن است متوجه آن نشود و حتی به پزشک مراجعه نکند؛ حتی در صورت مراجعه به پزشک، ممکن است به علت اشتباه گرفتن آن با آنفلوانزا، اقدامی برای درمان نکند.

لس‌آنجلس تایمز می‌افزاید: همانگونه که ایالت و شهر نیویورک ارتباط نزدیکی با اروپا دارد گمان می‌رود ویروس کرونا از ایتالیا وارد این شهر شده باشد. همچنین منطقه کالیفرنیا مرکز طبیعی ارتباطات با چین است.

 به گونه‌ای که نخستین موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سانتاکلارا یک هفته پیش از تائید آن توسط نهادهای بهداشتی فدرال، از مسافران بازگشته از ووهان به این ایالت وارد شده بود.

در عین حال، در ماه‌های ژانویه(دی-بهمن) و بیشتر روزهای فوریه، آزمایش‌های اندکی برای کرونا در ایالت کالیفرنیا اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۹ ایالت واقع در سواحل شرقی و غربی آمریکا با وجود مخالفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) اعلام کردند، در حال برنامه‌ریزی برای ازسرگیری تدریجی فعالیت‌های اقتصادی و رفع محدودیت‌های سخت‌گیرانه برای ماندن مردم در خانه به دنبال شیوع کرونا هستند.

ایالت‌های شمال شرقی نیوجرسی، کنکتیکت، دلاویر، پنسیلوانیا و رودآیلند با ابتکار ایالت نیویورک ستادی تشکیل می‌دهند تا اقدامات این ۶ ایالت همجوار را برای بازگشایی تدریجی فعالیت‌های اقتصادی هماهنگ کند.

از سوی دیگر، ایالت‌های اورگان، واشنگتن و کالیفرنیا در سواحل غربی آمریکا نیز با وجود آنکه زمان مشخصی برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی مشخص نکرده اند، اعلام کردند که برای اتخاذ رویکردی هماهنگ در این راستا به توافق رسیده‌اند.

اقدام این ایالت‌ها در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش در پیامی توئیتری ضمن مخالفت با تصمیم‌گیر بودن فرمانداران ایالت‌ها در بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی، تاکید کرد چنین تصمیمی در اختیار ریاست جمهوری است.

تنش میان فرمانداران ایالت‌ها و ترامپ از زمان شدت گرفتن شیوع کرونا در آمریکا در حدود یک ماه پیش تشدید شد و در مباحث مربوط به بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی آشکار شد.

کارشناسان حقوقی آمریکا می‌گویند، رئیس جمهوری این کشور بر اساس قانون اساسی، اختیارات محدودی برای صدور فرمان بازگشت به محل کار و بازگشایی اماکن و ازسرگیری حمل‌ونقل و فعالیت کسب‌وکارهای محلی دارد.

از سوی دیگر، کارشناسان حوزه سلامت درباره بازگشایی زودهنگام فعالیت‌های اقتصادی هشدار داده و گفته‌اند چنین اقدامی ممکن است به بهای بازگشت کرونا و تسریع شیوع آن تمام شود.

«اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک که مبتکر طرح رویکرد مشترک میان ایالت‌هاست، روز دوشنبه (به وقت محلی) گفت که ایالت نیویورک اوج شیوع کرونا را از سر گذرانده و منحی ابتلا به این ویروس در این ایالت در حال افقی شدن است.

تاکنون نزدیک به ۵۸۵ هزار نفر از مردم آمریکا به طور قطعی به کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر جان باخته و تنها ۳۶ هزار تن بهبود یافته‌اند. با وجودی که ایالات متحده سومین کشور پرجمعیت جهان است، اما بالاترین آمار مرگ و میر بر اثر کرونا را دارد.

براساس تازه ترین آمار، تاکنون حدود ۲ میلیون تن در کشورهای جهان به این ویروس مبتلا شده که بیش از ۱۰۰ هزار تن از آنان جان خود را از دست داده‌اند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: