کد خبر: ۲۵۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 13
در حالی که کیسه برای بسته بندی جنازه قربانیان کرونا در حال تمام شدن است، هنوز جنازه ها از بخش های بیمارستان، به سردخانه منتقل می شوند
شفاآنلاین>سلامت>روزنامه دیلی‌میل روز دوشنبه نوشت، انگلیس پس از کمبود تجهیزات پزشکی، ماسک و ...، اکنون با کمبود کیسه‌های ویژه نگهداری اجساد قربانیان ویروس کرونا روبرو شده است.

به گزارش شفاآنلاین،براساس اعلام تارنمای این روزنامه چاپ لندن، در حالی که سازمان بهداشت انگلیس مدعی است دارای ذخایر کافی از این کالاست، کارکنان بخش بهداشت و درمان در بیمارستان‌های این کشور می‌گویند پیکر تازه درگذشتگان، در ملحفه و روکش تخت بیمارستانی، پیچیده می‌شود.

این سازمان براین باور است که استفاده از کیسه برای جنازه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ضروری نیست، چون ویروس کرونا پس از مرگ در بدن قربانیان تغییر شکل داده و ضعیف می‌شود.

 اما شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات سردخانه و نگهداری اجساد می‌گویند، دیگر ذخیره‌ای برای آنها نمانده است. 

سالی گودرایت پرستار بیمارستان دانشگاهی در غرب لندن در صفحه فیسبوک خود نوشت: در حالی که کیسه برای بسته بندی جنازه قربانیان کرونا در حال تمام شدن است، هنوز جنازه ها از بخش های بیمارستان، به سردخانه منتقل می شوند. یک کارگر دیگر بخش بهداشت و درمان نیز به شبکه بی‌بی‌سی گفت که از ملحفه برای بسته بندی اجساد استفاده می شود.

شرکت " باربر مدیکال" تهیه کننده اصلی کیسه های زیپ دار برای سازمان بهداشت و درمان انگلیس به بی بی سی گفته، برای تامین این نوع کیسه با مشکل واقعی و جدی روبه روست و به همین علت به تولید کیسه های نگهداری جنازه از جنس پلی اتیلن روی آورده است.

به جز این معضلات، اخبار مختلفی از اختلاف‌نظر در دولت بوریس جانسون در حل بحران همه‌گیری کرونا منتشر شده به گونه‌ای که روزنامه انگلیسی سان اعلام کرده، کمتر از یک روز مانده به پایان مهلت مقررات منع رفت‌وآمد در انگلیس، اختلاف نظر میان اعضای دولت درباره تمدید محدودیت‌ها در راستای مهار کامل ویروس کرونا بالا گرفته است.

وزیران دارایی و کشور انگلیس خواستار تمدید سه هفته‌ای مقررات قرنطینه هستند، درحالی که وزیر بهداشت و معاون نخست وزیر درباره لزوم طولانی‌تر بودن محدودیت‌ها تاکید دارند.

مت هنکاک وزیر بهداشت و مایکل گوو معاون نخست وزیر که پیشتر به دلیل کرونا یک هفته خانه‌نشین بودند خواستار تمدید ۶ هفته‌ای مقررات منع رفت‌وآمد یعنی تا ۲۵ می (۵ خرداد) هستند.

نخست وزیر انگلیس از چهارم فروردین گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت و اعلام کرد که دولت سه هفته دیگر در این باره تصمیم گیری خواهد کرد. بر اساس این مقررات، مدارس، رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و عبادت‌گاه‌ها تعطیل است و به پلیس برای نظارت بر حسن اجرای محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت اختیارات ویژه ای داده شده است.

او چهار روز بعد از اعلام محدودیت‌ها اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده است. جانسون پس از گذراندن دوره سختی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان روز یکشنبه مرخص شد و به گفته سخنگوی نخست وزیر، روند بهبودی را طی می‌کند. با این حال ظاهرا هنوز آمادگی بازگشت به کار و هدایت امور دولت را ندارد.

جانسون پیش از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه، دومینیک راب وزیر امور خارجه را به عنوان جانشین موقت خود معرفی کرد. راب پیشتر در کنفرانس خبری روزانه دولت تاکید کرد که آمار ابتلا به کرونا در حال افزایش است و هنوز زمان برای رفع محدودیت‌ها نرسیده است.

وی با بیان اینکه نباید به کرونا شانس دوباره داد تصریح کرد که اقدام شتابزده در این زمینه می‌تواند دستاوردهای سه هفته گذشته را به باد بدهد.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است و تاکنون ۱۰ هزار و ۶۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر کشورهای اروپایی که آمار بالای ابتلا به کرونا دارند، مقررات منع رفت و آمد را تا ماه آینده میلادی (مه) تمدید کرده اند.

پیش بینی می‌شود انگلیس تنها دو هفته تا رسیدن به وضع کرونا در این کشورها فاصله دارد و اگر بخواهد دست به کاهش محدودیت‌ها بزند، با واکنش منفی طرف‌های اروپایی مواجه خواهد شد.  

چنانچه امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از اعمال مقررات منع رفت و آمد به لندن هشدار داد که اگر سیاست مشابهی را اتخاذ نکند، مرز فرانسه با انگلیس بسته خواهد شد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داده رفع محدودیت‌ها ممکن است به ایجاد موج مرگبار تلفات ناشی از کرونا منجر شود.

با این حال خسارت فلج کننده کرونا بر اقتصاد انگلیس، در کنار افزایش آمار خشونت‌های خانگی بر اثر محدودیت‌های قرنطینه اجتماعی، فشارها برای رفع مقررات رفت و آمد را بیشتر کرده است.

همه گیری ویروس کرونا از اواخر سال گذشته میلادی از شهر ووهان چین آغاز شد و به سرعت در سراسر این کشور و دیگر کشورها گسترش یافت. تاکنون از بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که به بیماری کووید-۱۹ ناشی از این ویروس مبتلا شده‌اند که از میان آنها حدود ۴۰۰ هزار تن شفا یافته و  ۱۱۴ هزار تن دیگر جان باخته اند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: