کد خبر: ۲۵۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 11
صنوفي که اطلاعات خود را در سايت وزارت بهداشت وارد نکنند، امکان فعاليتشان وجود نخواهد داشت، چرا که فاصله گذاري اجتماعي به معناي ساده يعني هر واحد صنفي که در حال ارائه خدمت به شهروندان مي باشد
شفاآنلاین>اجتماعی>معاون نظارت بر اماکن عمومي پليس امنيت پايتخت از چگونگي فعاليت صنوف در گام دوم طرح فاصله گذاري اجتماعي و تمهيدات پليس اماکن در اين طرح خبر داد. 
 
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین، سرهنگ نادر مرادي با اشاره به اجرايي شدن گام دوم طرح فاصله گذاري اجتماعي  از 30 فروردين ماه در شهر تهران، در خصوص جزيئيات اين طرح، گفت: تمام مالکان و متصديان صنفي براي فعاليت مجدد مي بايست به سايت وزارت بهداشت (Salamat.gov.ir) مراجعه و با ثبت مشخصات کلي واحد صنفي خود، نسبت به تکميل فرم تعهد نامه مبني بر رعايت ضوابط و مقررات بهداشتي اقدام کنند.

وي افزود: صنوفي که اطلاعات خود را در سايت وزارت بهداشت وارد نکنند،  امکان فعاليتشان وجود نخواهد داشت، چرا که فاصله گذاري اجتماعي به معناي ساده يعني هر واحد صنفي که در حال ارائه خدمت به شهروندان مي باشد هم بايد متضمن سلامت خود و مشتريانش باشد و هم به فعاليت اقتصادي بپردازد.

اين مقام انتظامي ابراز داشت: بازرسان معاونت اماکن و اتاق اصناف به همراه اتحاديه ها و دفاتر خدمات سلامت در بخش خصوصي و همچنين  کارشناسان اداره بهداشت در اين طرح ناظر بر اصناف هستند.

وي با بيان اينکه اصنافي که در سايت(Salamat.gov.ir)ثبت نام مي کنند تعهداتي را مي پذيرند، تصريح کرد: يکي از اين تعهدات رعايت پروتکل هاست و تمام صنوف بايد فرم تعهد نامه را تکميل و به مبادي مربوطه ارائه دهند و در غير اين صورت برابر قوانين و مقررات با آنها برخورد قانوني مي شود.

سرهنگ مرادي در ادامه با اشاره به اینکه یکی از بندهای این پروتکل ها عدم دریافت وجوه نقد از مشتریان است، اظهار داشت: به متصديان پيشنهاد شده است با نصب اپليکيشن های بانکي و يا تهيه دستگاه هاي کارتخوان، وجوه را از مشتريان خود دريافت کنند.

وی گفت: از دیگر مواردی که صنوف می بایست رعایت کنند، رعايت فاصله گذاري اجتماعي و جلوگيري از ازدحام افراد به داخل واحدهاي صنفي، استفاده از موانعي همچون ميز برای جلوگیری از ورود افراد به داخل صنوف است.

این مقام انتظامی تاکید کرد: متصدیان واحد صنفی به رعایت بهداشت فردی و  استفاده از ماسک، دستکش، ضدعفوني کننده هاي  الکلي و يا آب ژاول ملزم می باشند.  

معاون نظارت بر اماکن عمومي پليس پايتخت در خصوص نحوه و چگونگي فروش الکترونيکي محصولات خانگي، توضیح داد: با توجه به تعاملات سازمان بهداشت با بخش الکترونيک سازمان صمت، مقرر شده است، تمام کساني که بخواهند در فضاي مجازي فعاليت کنند، مي بايست داراي جواز کسب از اتحاديه، اتاق اصناف و اماکن باشند و هرگونه فعاليت زير زميني و خانگي بدون جواز فعاليت ممنوع است.

سرهنگ مرادي پيرامون فعاليت صنوف اغذيه، فست فود و رستوران ها خاطر نشان کرد: متصديان اين صنوف فقط در صورت دارا بودن شرايط و امکانات غذايی بیرون بر با رعايت مقررات بهداشتي تا اطلاع ثانوي اجازه فعاليت دارند در غير اين صورت هرگونه خدمات دهي از سوي اين صنوف که منجر به تجمع افراد در محل هاي کسب و کارشان شود بر اساس گام دوم طرح فاصله گذاري اجتماعي ممنوع بوده و با صنوف متخلف برخورد خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: