کد خبر: ۲۵۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 07
زالی بیان کرد:
شهر تهران یکی از نقاط داغ کرونا محسوب می‌شود و هر مداخله‌ای باید با اصل راهبردی فاصله گذاری اجتماعی باشد و ما باید برای رفتن از هر فازی به فاز دیگر شتاب زده عمل نکنیم
شفاآنلاین>سلامت>فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران گفت: بدلیل حجم ترددهای شهری، تمام نقاط پایتخت آلوده به ویروس کروناست و هیچ نقطه پاکی در شهر نداریم.

به گزارش شفاآنلاین،علیرضا زالی روز سه شنبه در حاشیه دویست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران تاکید کرد: کماکان تهران یکی از نقاط داغ ابتلا به ویروس کرونا است.

وی در خصوص جلسه امروز شورای شهر نیز تصریح کرد: جلسه مفیدی بود و دغدغه های اعضا در خصوص کرونا مطرح و به دلیل پیچیدگی‌های بحران کرونا در شهر تهران قرار شد از ظرفیت‌های حمایتی و پشتیبانی شورا برای مهار و مقابله با ویروس کرونا در استان تهران استفاده کنیم.

زالی افزود: برای پیگیری پیشنهاداتی که مطرح شد نیاز به جلسات بعدی است که مجموعه ستاد ملی مبارزه با کرونا در تهران این پیشنهادات را اجرایی کند و از ظرفیت مدنی و قانون گذاری شورای شهر تهران استفاده کند.  

به گفته این مقام مسئول، هر گونه مداخله در شهر تهران نیازمند همراهی همه بخش‌های شهری است و این فرصتی است که مطالبات ستاد مبارزه با کرونای تهران با کمک شورای شهر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل حجم ترددهای درون شهری تقریباً هیچ نقطه پاکی نداریم، گفت: با توجه به بالا رفتن مناطق آلوده با همراهی و کمک شهرداری و ردیابی تلفن همراه مبتلایان و افراد فوتی و طراحی برخی از نرم افزارها که بر اساس تراکنش‌های بانکی است، مناطقی که بیشتر در معرض خطر هستند شناسایی شده تا در این مناطق فعالیت‌های بهینه‌تری انجام شود.

زالی تصریح کرد: ۲ قشر بیشتر در شهر تهران تردد دارند؛ قشر فرودستی که به خاطر مشکلات اقتصادی و کسب و کار و گرفتن وام نیازمند حضور در شهر هستند که با استفاده از برنامه جامع حمایتی با واکنشی سریع باید از حضور این افراد پیشگیری کرد و دولت و مجلس باید هر چه سریع‌تر بسته حمایتی خود را به این افراد برسانند و گروه دوم افرادی هستند که بدون ضرورت در شهر حضور دارند که باید تلاش شود با سیاست‌های مدیریتی با حضور این افراد مقابله شود.

وی با اشاره به مبتلایان شهر تهران و نوسانات سینوسی آن گفت: شهر تهران یکی از نقاط داغ کرونا محسوب می‌شود و هر مداخله‌ای باید با اصل راهبردی فاصله گذاری اجتماعی باشد و ما باید برای رفتن از هر فازی به فاز دیگر شتاب زده عمل نکنیم.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: