کد خبر: ۲۵۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 07
سارق در اظهاراتش گفت، با شناسايي سوژه هاي که گوشي هاي گرانقيمت داشتند به آنها مراجعه می کرده و بهانه اينکه تلفن ندارم و يک تماس ضروري دارم و يا اینکه به بهانه عکس گرفتن، در يک آن گوشي شهروندان را سرقت و متواري می شدم
شفاآنلاین>اجتماعی>جوادث>معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي پایتخت، از دستگيري موبایل قاپ و مالخر گوشی های سرقتی خبر داد و گفت : اين سارق به بهانه هاي داشتن تماس ضروري و یا عکس گرفتن، گوشي مال باختگان را سرقت می کرد. 
 
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین،سرهنگ کارآگاه  احمد نجفي، گفت: در اواخر دي ماه سال گذشته دو پرونده مشابه موبایل قاپي توسط مرد ناشناسي به دادخواهي دو مرد جوان از کلانتري 190 مجيديه به اداره هجدهم پليس آگاهي ارجاع شد.

وی عنوان کرد: با حضور شاکيان در اداره هجدهم به کارآگاهان گفتند، ما در خيابان در حال پیاده روی بوديم که يک مرد جوانی حدوداً 30 ساله به آنان مراجعه و مدعی شد، تلفن همراه ندارد و يک تماس ضروري دارد و ما هم گوشي مان را در اختيارش گذاشتيم. ولي او در يک لحظه پا به فرار گذاشت و گوش هاي گرانقيمتمان به ارزش 100 ميليون ریال را سرقت و متواري شد.

نجفي ابراز کرد: کارآگاهان با شنيدن اظهارات هر دو مالباخته راهي محل سرقت در محدوده هاي مجيديه و نظام آباد شدند که در بررسي هاي ميداني و پايش تصاوير دوربين هاي مداربسته صحنه هاي سرقت، چهره سارق بدست آمد.

معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي پایتخت ابراز داشت: کارآگاهان در شاخه ديگر از تحقيقات و با انجام اقدامات پليسي هويت سارق را شناسايي کردند و در بررسي سوابق کيفري مشخص شد که پیش تر تحت عناوین کيف قاپي و خرده فروشی مواد مخدر 4 مرتبه روانه زندان شده است.

وی افزود: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه 15 تهران دستور دستگيري سارق جوان صادر شد. کارآگاهان با بهره گيري از روش هاي علمي کشف جرم مخفيگاه متهم را در محدوده مجيديه شناسايي کردند و بدین ترتیب در بیست و پنجم اسفندماه سارق جوان در يک عمليات پليسي دستگير و در همان لحظه به سرقتهای ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام پلیسی ابراز داشت: سارق در اظهاراتش گفت، با پرسه زني در خيابان و شناسايي سوژه هاي که گوشي هاي گرانقيمت داشتند به آنها مراجعه می کرده و بهانه اينکه تلفن ندارم و يک تماس ضروري دارم و يا اینکه به بهانه عکس گرفتن، در يک آن گوشي شهروندان را سرقت و متواري می شدم.

سرهنگ نجفی افزود: سارق در ادامه گفت، گوشي هاي مسروقه را به شخصي به نام نويد در محدوده مجيديه در قبال خرید مواد مخدر مبادله مي کرده است.

وی ابراز داشت: بدنبال اظهارات سارق و شناسایی مخفیگاه مالخر اموال مسروقه، دومین متهم پرونده نیز در مخفيگاه اش دستگير شد و به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام پلیسی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اعتراف صريح متهمان ، هردو متهم با صدور قرار قانوني از سوي بازپرس پرونده روانه زندان شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: