کد خبر: ۲۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۳ - 2014June 22
دكترعلي سيفي درگفتگوباشفاآنلاين خبرداد:
شفا آنلاین- عضو جامعه جراحان ایران با بيان این که بيماران بر مبنای 3 موضوع کولونوسکوپی می شوند بیان کرد: مورد اول به صورت طبیعی است که فرد باید با دستور یک فوق تخصص گوارش در برنامه های دورره ای غربالگری نیز شرکت نماید.

 دكترعلي سيفي درگفتگوي اختصاصي باشفاآنلاين ضمن بيان اين مطلب افزود: برای انجام کولونوسکوپی طبیعی مطابق با سن افراد پروتوکل یا قانون خاصی وجود دارد.

وی اظهار داشت: همچنین بیماران مبتلا به التهاب روده بزرگ از آنجا که معمولأ دارای پیش زمینه بیماری های سرطانی اند باید برای اطمینان از این که پروسه درمانشان موفقیت آمیز بوده یا نه کولونوسکوپی انجام دهند.

وی افزود: اهمیت دیگر انجام کولونوسکوپی برای این بیماران به اين خاطر است که در صورت ایجاد ضایعه جدیدی با تشخیص به موقع اقدامات درمانی سریع نیز آغاز شود.

جراح سرشناس ادامه داد: به دنبال بیماری های آناتومیک ناشی از یبوست یا افزایش سن، برخی از قسمت های روده نازک تر می شود و به همین دلیل امکان پارگی روده وجود دارد که در این شرایط فرد نیازمند انجام عمل جراحی است.

وی افرادی که سابقه ژنتیک و ابتلا به سرطان روده، خونریزی، نازکی مدفوع، دفع بلغم و کاهش وزن دارند را از بیماران نیازمند انجام کولونوسکوپی برشمرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: