کد خبر: ۲۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 21
جامعه شناس اجتماعي درگفتگوباشفاآنلاين تاكيدكرد:
شفا آنلاین- تا زمانی که در جامعه بیکاری، فقر و عدم امید به آینده موج می زند، شادی و خنده رنگ می بازد این در حالی است که حدود 4 و نیم تا 5 میلیون نفر جوان بیکار داریم و این یعنی افزایش غم و اندوه عمومي دركشور.

دکتر امان الله قرایی مقدم در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: گفته مي شود هم اكنون حدود 10 میلیون دختر و پسر آماده ازدواج داریم كه به دلايل مختلف ازازدواج بازمانده اند كه اين نكته نقش مهمي دركاهش مشكلات جوانان وخانواده هايشان خواهدداشت.

وی درادامه پرسيد: شادی، خنده و نشاط باید از کجا برای مردم تأمین شود؟ از ازدواج های نا خواسته؟ سریال ها؟ فیلم های سینما؟ رنگ در و دیوار و لباس ها؟ تشنجات سیاسی که هر روز بر علیه کسی صف آرایی می کنند؟و...

استاد دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: در مملکت ما نه جشن و پایکوبی معلوم است نه عزا و مبعث از این رو اگر جامعه شاد باشد جای تعجب دارد زیراعوامل مهم در جهت عکس ایجاد شادی حرکت می کنند.

وی مسائلی نظیر مشکلات مسکن، گرانی و عدم ازدواج جوانان دم بخت را به عنوان عوامل مانع رواج شادی در سطح جامعه بر شمرد و گفت: به طور کلی بايد بدانيم در جامعه چه چیز امیدوار کننده ای وجود دارد وچه مسايل نااميدكننده ؟!

قرایی مقدم خاطرنشان کرد: مردم هند فقیرند اما شاد، در خیابان می خوابند اما حرفشان را می زنند و اعتراضشان را اعلام، موسیقی و پایکوبیشان هم به راه .

این جامعه شناس تصریح کرد: اشتغال زایی، ایجاد و فراهم نمودن شرایط ازدواج برای جوانان، کاهش علل بروز طلاق، رواج موسیقی وامكانات شادي در حد معمول، عوامل ایجاد شادی اند.

استاد دانشگاه خوارزمی با بیان این که متأسفانه غم افزایی در طول تاریخ در ایران وجود داشته به خبرنگار شفا آنلاین گفت: برای نمونه می گویند دختر نخند، مگر سبکی؟ دختر که نمی خندد، این یعنی محرومیت از شادی و غم افزایی.

وی با تأکید بر این که در جامعه فاقد شادی هیچ چیز وجود ندارد بلکه شادی به همه چیز بر می گردد در عین حال خاطرنشان کرد: طبق بررسی ها مشخص شد شادی و رواج آن منجر به افزایش تولید اقتصادی، تولید و توان کارایی و توان نظامی خواهد شد.

قرایی مقدم اظهار داشت: با رواج شادی در سطح جامعه شاهد کاهش میزان طلاق، جلوگیری از آسیب های اجتماعی، افزایش ازدواج و بهبود اوضاع روحی و روانی افراد جامعه خواهيم بود.

وی مهم ترین عامل ایجاد شادی راناشي از تأثیرات سیاسی دانست وتاكيدكرد: با خوب بودن حکومت مردم شاد خواهند شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: