کد خبر: ۲۵۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 21
شفا آنلاین:دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری به سوالات مطرح شده کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.
سلام من ۲۶ سالمه مجردم دوره‌های قاعدگیم منظم بوده تقریبا یک ماه است که عقب انداختم من جواب آزمایش‌خون و سونوگرافی را دارم ولی به خاطر اینکه میترسم برم بیمارستان و دچار این ویروس جدید بشم نمیرم میتونین کمکم کنید؟

جواب سونوگرافی‌تون و ازمایش خون اگر نرمال بوده امپول پروژسترون ۵۰ دو عدد بزنید پس از ۵ روز پریود می شوید

سلام ببخشید من قرص اورژانسی خوردم بعد 4 ساعت بعد تست بیبی چک زدم  مثبت بود آیا امکان داره برای قرص اورژانسی مثبت  شده باشه؟

قرص اورژانسی تست را مثبت نمی کند و حتی اگر حامله شده باشید به این زودی مثبت نمی شود ممکن است قبلا باردار بوده اید یا مثبت کاذب تست باشد

سلام ببخشيد من 17سالمه والان 3 ماهه پريود نشدم اضافه وزن هم دارم. بعد از آخرين پريوديم هم؛سه چهار روزلكه بيني داشتم چي كار كنم؟

اضافه وزن حتما باعث اختلال قاعدگی می شود و باید وزنتان را کم کنید در حال حاضر از قرص یا امپول پروژسترون برای پریود شدن استفاده کنید

سلام من ۲۱ سالمه و مجردم .باید یکم فروردین پریود میشدم اما امروز 12 فروردین و هرروز کاملا زیر دلم درد میکنه و همش فکر میکنم دارم پریود میشم. نیس با این شرایط کرونا هم نمیتونم برم دکتر خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید.

 اگر هنوز پریود نشده اید امپول پروژسترون بزنید تا پریود شوید

سلام ۲۲سالمه تاخیر در پریودی داشتم در دو سال ک گفتن تنبلی تخمدانpcod دارم و هورمون پرولاکتین بالایی داشتم و با خوردن دارو رفع شد. اما مدتی بود تاخیر کمتر شده و تقریبا سر موقع پریود می‌شدم ۲۹اسفند ماه پریود شدم و وقتی پاک شدم نزدیکی با کاندوم داشتم و الان ۱۵روز از زمان پریود شدنم میگذره خیلی نگرانم علتش جیه؟

حتما تست حاملگی بدهید و در صورت منفی بودن مربوط به تنبلی تخمدان است که باید مجددا پرولاکتین را هم چک کنید

سلام خسته نباشید من اطراف بیرون واژنم، حساسیت و خارش داره و بخاطر خارش شدید الان زخم شده و من فعلا بخاطر کرونا نمی‌توانم به مطب پزشک مراجعه کنم میتونم برای درمان این زخم از کرم پرودرما pro derma استفاده کنم مشکلی نداره و کمکی میکنه؟

مشکلی نداره در صورت بهتر نشدن از پماد Diptocol استفاده کنید و در صورت بهتر نشدن حتما به ‌پزشک مراجعه کنید

سلام، ۲۴ساعت از رابطه‌ای که با یک ترنس داشتم میگذرد و در رابطه کاندوم پاره شد و بعد از پاره شدن ده مرتبه هم دخول را انجام دادم ولی منی را به بیرون ریختم الان استرس دارم که به ایدز مبتلا شدم یا نه خواهش میکنم بگید چیکار کنم ؟

 ازمایش ایدز ممکن است حتی تا ۹ ماه بعد مثبت نشود لازم است در فواصل ازمایش را انجام دهید

سلام من كيست ٤١ميلى متر دارم براى درمانش ميخوام خودم قرص ال دى بخورم چون به خاطر شرايط پيش اومده نميتونم به دكتر مراجعه كنم فقط میخوام بدونم چند روز بعد از  پريودى بايد قرص رو شروع کنم؟

در ۵ روز اول پریود شروع کنید اگر بیماری زمینه‌ای نداشته باشید ایرادی ندارد

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فائزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
سلام ، من قرص اوژانسی بیش از حد مصرف میکنم طوری که چند بار درماه ، و حتی پریودم بهم میخوره میدونم اشتباهه . خواستم ببینم واقعا نازایی میاره . تقریبا یک ساله ک استفاده میکنم
فائزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
سلام یک سوال دیگه هم داشتم . من سال پیش یک سقط جنین دوهفته ای باقرص خودم انجام دادم و تجربه اولم بود و کلا دکتر نرفتم . ایا این مساله مشکل ایجاد میکنه
مدیر پایگاه
مرجان محبوب کارشناس باسابقه مامایی:
 
سلام.اگر بعد سقط سونوکردیدومشکلی نداشتید ودرحال حاضرهم پریودهای منظم دارید،خیر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: