کد خبر: ۲۵۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 02
معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی هر منطقه اقدامات لازم در خصوص رعایت بهداشت در اسکان‌های اضطراری انجام می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی هر منطقه اقدامات لازم در خصوص رعایت بهداشت در اسکان‌های اضطراری انجام می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:حامد سجادی اظهارکرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کمی پیش از تغییر وضعیت جوی و ورود سامانه‌های بارشی که ممکن است منجر به وقوع سیلاب شود از طریق هماهنگی‌های لازم با سازمان هواشناسی و اطلاعیه‌های این سازمان در جریان قرار می‌گیرد.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: پس از اطلاع سازمان از احتمال وقوع سیلاب به هر استانی آماده باش اعلام می‌شود و تمهیدات لازم در خصوص فراهم کردن اسکان اضطراری، اقلامی احتمالی مورد نیاز و.. اندیشیده می‌شود. از زمان شیوع بیماری کووید۱۹ در ادامه فراهم کردن این امکانات بسته‌های بهداشتی نیز مهیا شده است و در اختیار افرادی که به صورت اضطراری اسکان داده می‌شوند، قرار گیرد و با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه اقدامات لازم در خصوص رعایت بهداشت در اسکان های اضطراری انجام می‌شود تا از شیوع ویروس کرونا در کمپ‌های اسکان اضطراری جلوگیری شود.

وی افزود: علاوه بر توزیع بسته‌های بهداشتی، در محلی که در گذشته ۱۰۰ نفر به‌صورت اضطراری اسکان داده می‌شدند حالا تعداد نفرات کمتری اسکان داده می‌شوند تا فاصله آن‌ها با یکدیگر رعایت شود. حین ورود این افراد نیز به آن‌ها توضیحات لازم در خصوص رعایت موارد بهداشتی ارائه می‌شود.

سجادی با تاکید بر اینکه همواره سعی ما بر این بوده است که حین اسکان اضطراری از چادر استفاده نکنیم و در صورت امکان افراد در مدارس و... اسکان داده شوند، گفت: به عنوان مثال طی روزهای گذشته در مراغه تپه یکی از مناطق استان گلستان شاهد رانش زمین بودیم و افرادی که دچار خسارت شده بودند به‌صورت اضطراری در مدرسه‌اس اسکان داده شدند.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه قاعدتا اگر یک خانواده در اتاقی اسکان داده شوند و با بقیه افراد ارتباطی نداشته باشند موارد لازم رعایت می‌شود، گفت: سرویس‌های بهداشتی در مکان‌ها نیز نظافت می‌شوند تا از شیوع این ویروس در کمپ‌های اسکان اضطراری جلوگیری شود.

وی همچنین گفت: افراد پیش از ورود به مکان‌های اسکان اضطراری هلال احمر نیز از نظر ابتلا به ویروس کرونا بررسی می‌شوند و غربالگری‌های اولیه مثل بررسی علائم احتمالی، سنجیدن درجه تب و... انجام می‌شود.ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: