کد خبر: ۲۵۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 31
کرونا یک سیر پیش رونده و تدریجی دارد و فرد دچار سرفه‌های خشک، ضعف عضلانی و تنگی نفس می‌شود در حالی که آبریزش بینی، ریزش اشک و خارش گلو از جمله ویژگی‌ها در آلرژی فصلی است
شفاآنلاین>سلامت>کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره تشخیص آلرژی فصلی از کرونا پاسخ داد.

به گزارش شفاآنلاین،حمید بختیاری کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: وقتی فردی با علائم عطسه، سرفه و تب مراجعه می‌کند، طول مدت علائم، سابقه قبلی بیمار (بویژه علائم آلرژی) و انجام معاینات فیزیکی (در مورد قرمزی و التهاب) تا حد زیادی در تشخیص فرد کرونایی و کسی که دچار آلرژی فصلی شده موثر است.

او ادامه داد: شخصی که دچار آلرژی است کمتر تب و سرفه‌های شدید خلطی دارد ضمن اینکه فرد سابقه‌ای هم در این زمینه دارد و ناگهانی نیست.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به یکی دیگر از نکات قابل تشخیص و تفاوت بین کرونا و آلرژی فصلی، اضافه کرد: خستگی و ضعف عمومی از مشخصات مهم تشخیص کرونا است در حالی که در آلرژی، فرد چنین مشخصه‌ای ندارد و کاملا سالم، سرحال، چابک و قبراق است.

حمید بختیاری با تاکید بر اینکه سوابق علائم و زمان شروع علائم بیماری در تشخیص بیماری کرونا و آلرژی موثر است، گفت: کرونا یک سیر پیش رونده و تدریجی دارد و فرد دچار سرفه‌های خشک، ضعف عضلانی و تنگی نفس می‌شود در حالی که آبریزش بینی، ریزش اشک و خارش گلو از جمله ویژگی‌ها در آلرژی فصلی است و چنین مواردی در کرونا شایع نیست.بهار 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: