کد خبر: ۲۵۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 31
الشرق الاوسط/ انگلستان/ محمد فهد الحارثی
احساس ناتوانی و عدم اطمینان انسان امروزی که گرفتار ویروس کرونا شده است، می تواند نقطه عطفی برای اصلاح روابط و بازتعریف اصولی شود که تاکنون «مسلم» تلقی می شد
1-شیوع کرونا رویدادی بود که جهان برای بازنگری در اولویت ها و مفاهیم حاکم بر روابط انسان ها به آن نیاز داشت. این ویروس همچنین میزان شکنندگی کشورها و ضعف زیرساخت های داخلی آنها را به نمایش گذاشت.

2-اروپا که همیشه قبله بیماران برای درمان شدن بود، اکنون با بحران بی سابقه در بخش بهداشت و سلامت خود مواجه است. با شیوع کرونا، کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای ثروتمند دریافتند که فقط تمرکز بر تولید ناخالص داخلی و نرخ رشد، فقط یک روی سکه است و آنها تاکنون «کل» را کنار گذاشته و به «جزئیات» چسبیده بودند. 

3-لیبرالیسم افراطی موجب شد کشورها به کسب سود فکر کنند و دولت ها وظایف خود در برابر مردم خود را فراموش کردند. اکنون یوشکا فیشر وزیر خارجه سابق آلمان اذعان می کند که بخش بهداشت می بایست دولتی و هدف آن خدمت به جامعه باشد و دولت ها باید مسئولیت ساخت واکسن ها و داروها را برای بیماری های آینده برعهده بگیرند. 

4-سیاست ها برای آن که موفقیت آمیز باشند باید انسان را محور قرار دهند. اکنون جهان به «انسانی سازی» سیاست نیاز دارد. احساس ناتوانی و عدم اطمینان انسان امروزی که گرفتار ویروس کرونا شده است، می تواند نقطه عطفی برای اصلاح روابط و بازتعریف اصولی شود که تاکنون «مسلم» تلقی می شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: