کد خبر: ۲۵۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 30
آنچه که همچنان به عنوان توصیه مطرح می‌کنیم، به ‌ویژه در تهران و البرز مشارکت بیشتر در بسیج ملی مقابله با کرونا و ثبت نام سامانه Salamat.gov.ir است
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم که همانطور که بسیج ملی به خوبی موثر افتاد، بسیج جهانی هم به عنوان رویکردی در جهان پذیرفته شود و در روزهای آتی خبر خوش مهار و کنترل و حتی حذف بیماری را شاهد باشیم.

به گزارش شفاآنلاین ، دکتر کیانوش جهانپور در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران گفت: خوشبختانه با مشارکت خوب مردم در استان‌های مختلف در بسیج ملی مقابله با کرونا که اقدامی بزرگ بود و با کمک بخش‌های مختلف اجرا شد، تا امروز بیش از ۶۳ میلیون نفر را به نوعی مورد غربالگری قرار داده‌ایم که در موارد مورد نیاز مورد مراقبت و پیگیری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: آنچه که همچنان به عنوان توصیه مطرح می‌کنیم، به ‌ویژه در تهران و البرز مشارکت بیشتر در بسیج ملی مقابله با کرونا و ثبت نام سامانه Salamat.gov.ir است.

 آمار ما نشان می‌دهد که در اغلب استان‌ها تعداد قابل توجهی از هموطنان‌مان در این طرح مشارکت کردند، اما در استان تهران، البرز و چند استان دیگر این آمار نسبت به سایر استان‌ها مقداری پایین‌تر است که توصیه می‌کنیم مشارکت کنند به‌ویژه افرادی که علائم شبه‌آنفلوآنزا در خود یا اعضای خانواده‌شان دیده می‌شود تا در صورت لزوم مورد پیگیری قرار گیرند.

جهانپور با بیان اینکه امروز پاندمی و همه‌گیری جهانی کرونا را شاهدیم، ادامه داد: هیچ کجای جهان عاری از این ویروس نیست و جهان، دولت‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و ... باید با مسوولیت اجتماعی اقدامات مشترک را در دستور کار قرار دهند.

 قاعدتا مقابله با این بیماری بدون مسئولیت مشترک  شاید میسر نباشد. تاکید ما بر همه جوامع، اقدام مشترک جهانی بر اساس رویکرد پذیرش مسئولیت جهانی است. امیدواریم که همانطور که بسیج ملی به خوبی موثر افتاد، بسیج جهانی هم به عنوان رویکردی در جهان پذیرفته شود و در روزهای آتی خبر خوش مهار و کنترل و حتی حذف بیماری را شاهد باشیم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: