کد خبر: ۲۵۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 29
رویکرد سرآشپزهای فرانسوی؛
بحران ویروس کرونا باعث شده که سرآشپزها لحنی متفاوت در آشپزخانه داشته باشند. این بسیار جالب است که زندگی روزمره افراد را با پخت و پز آن هم فقط از کمد و یخچال و فریزر بهبود داد
شفاآنلاین>سلامت>سرآشپزهای مشهور فرانسوی در این روزهای قرنطینه به دلیل همه گیری کرونا، با کمک شبکه های تلویزیونی و اجتماعی، اقداماتی را برای کاهش نگرانی ها و فضای غم بار این کشور تدارک دیده اند.

به گزارش شفاآنلاین؛ همه گیری کرونا در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه همچنان در حال افزایش است به گونه ای که تاکنون در این‌کشور ۳۷ هزار و ۶۰۰ نفر مبتلا شده که از میان آنها بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جان باخته و  ۵ هزار و ۷۰۰ نیز بهبود یافته اند.

اقدامات قرنطینه ای در این کشور، مشکلات و نگرانی های زیادی در بخش های گوناگون ایجاد کرده و سبب شده برای بهبود فضای روانی، اقداماتی از سوی برخی گروه ها انجام شود.

به گزارش روز یکشنبه «فرانس ۲۴» از خبرگزاری فرانسه، «سیریل لینیاک» ستاره رسانه ای فرانسوی ها در آشپزی، در یک میان برنامه عصرگاهی برای آماده سازی شام در نمایش جدید خود به نام «همه در آشپزخانه» می گوید: بحران ویروس کرونا باعث شده که سرآشپزها لحنی متفاوت در آشپزخانه داشته باشند. این بسیار جالب است که زندگی روزمره افراد را با پخت و پز آن هم فقط از کمد و یخچال و فریزر بهبود داد.

آشپزی «بی سر و صدا» نام نمایشی است که از روز سه شنبه گذشته در کانال «ام ۶» فرانسه آغاز شد و قرار است تا زمان پایان قرنطینه سراسری مردم ادامه داشته باشد.

لینیاک با اثبات این که آشپزی در خانه چقدر ساده، خوب و با قیمت مناسب امکانپذیر است می خواهد به هموطنان خود کمک کند.

دیگر سرآشپزها هم برنامه مشابه را طی می کنند. خانم «آماندینه شنیوت» سرآشپز در پاریس در یک کلاس آشپزی آنلاین در حالی که در مورد تهیه مارچوبه توضیح می دهد، می گوید هیچ ترفندی وجود ندارد. من یک آشپزخانه کوچک دارم. اگر بتوانم این کار را انجام دهم شما هم می توانید.

او می گوید این فیلم برای همسرانی که اغلب در رستوران ها غذا می خورند(و اکنون نمی توان در خارج از خانه حضور داشت) ساخته شده است.

این سرآشپز فرانسوی می گوید: اگر به خودتان بگویید نمی دانم چگونه ساده ترین کارها را انجام دهم خیلی دلتنگ می شوید. این کار باید آسان و سریع بوده و تجهیزات و مواد تشکیل دهنده زیادی نیز شامل نشود.

«کریستوف بکی» ستاره آشپزی «میشلن» هم که برای کمک به کشور در تهیه آشپزی به سراغ رسانه های اجتماعی رفته می گوید: همسرش او را متقاعد کرده که به اینستاگرام برود.

 این سرآشپز فرانسوی به مردم می گوید: با بسته شدن بازارها بعید است چیزهایی برای پختن با مارچوبه پیدا شود اما در عوض به دنبال تهیه یک غذای سنتی مانند گلت سیب زمینی بدون تخم مرغ و آرد باشید. ما از آنچه در خانه داریم استفاده می کنیم.

فرانسه از ظهر روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) در قرنطینه است. مقررات رفت و آمد به تازگی سختگیرانه‌تر شده، به گونه ای که موارد اضطراری مشخص شده برای خروج از منزل به مدت حداکثر یک ساعت و به شعاع حداکثر یک کیلومتری محل سکونت افراد محدود شده است.ایرنا

 
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: