کد خبر: ۲۵۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۶ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 26
شفاآنلاین:این همه گیری باعث ایجاد بحران مهم اقتصادی شده است که تا سال های آینده بر جوامع ما تاثیر خواهد داشت. فقط تلاش جمعی و هماهنگ بین المللی امکان رفع این چالش را فراهم می کند
آنخل گوریا، رئیس سازمان همکاری و توسعه اقتصادی،  گفت که این همه گیری سومین بحران اقتصادی، مالی و اجتماعی قرن بیست ویکم پس از حملات یازدهم سپتامبر 2011 و بحران مالی جهانی سال 2008 است و کشورهای جهان را به هماهنگی و افزایش تدابیر برای رونق اقتصادی فراخواند.

اگرچه تدابیر سختگیرانه در سراسر جهان برای جلوگیری از شیوع این ویروس ضروری است، اما اقتصاد ما را دچار ورشکستگی بی سابقه ای می کند که خروج از آن آسان نیست.

این همه گیری باعث  ایجاد بحران مهم اقتصادی شده است که تا سال های آینده بر جوامع ما تاثیر خواهد داشت. فقط تلاش جمعی و هماهنگ بین المللی  امکان رفع این چالش را فراهم می کند.

به نظر می رسد بیش از پیش شاهد کاهش فزاینده تولید ناخالص داخلی جهانی و تولید ناخالص داخلی منطقه ای در سه ماهه کنونی سال2020 و بعد از آن خواهیم بود.

ارزیابی تاثیر بحران ویروس کرونا بر کشورهای در حال توسعه دشوار است، در خوشبینانه ترین صورت اگر این کشورها دچار بحران بهداشتی نشوند، اما از نظر اقتصادی آسیب خواهند دید.

زمانی که بدترین بحران بهداشتی پشت سر ما است، مردم باید پس از آن با بحران اشتغال مواجه شوند.
منبع: لوموند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: