کد خبر: ۲۵۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 23
روزانه بیش از ۲۵۰ هزار تماس با این مرکز گرفته می شود که توسط دو هزار پزشک و پزشکیار و کارشناس پزشکی به این سئوالات پاسخ داده می شود، همچنین برای ارتباط آسان‌تر مردم کددستوری ussd *۴۰۳۰# نیز راه‌اندازی شده که تست احتمال ابتلا به کرونا ازاین طریق نیز فراهم شده است
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: یکی از اولین اقدامات ما در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی مرکز تماس ۴۰۳۰ با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای انجام طرح ملی غربالگری در کشور و پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های کرونایی مردم بود که تاکنون ۲۰ میلیون تماس بااین سامانه ثبت شده است.

به  گزارش شفا آنلاین، محمد ترکمانه افزود: بنابر دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مبنی بر بسیج تمام امکانات ستاد و زیرمجموعه‌های آن برای مقابله کرونا، بنیاد احسان نیز در هفته‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای دراین زمینه انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: روزانه بیش از ۲۵۰ هزار تماس با این مرکز گرفته می شود که توسط دو هزار پزشک و پزشکیار و کارشناس پزشکی به این سئوالات پاسخ داده می شود، همچنین برای ارتباط آسان‌تر مردم کددستوری ussd *۴۰۳۰#  نیز راه‌اندازی شده که تست احتمال ابتلا به کرونا ازاین طریق نیز فراهم شده است.

ترکمانه اعزام پزشک و تیم‌های درمانی سیار را نیز از دیگر خدمات این بنیاد خواند و گفت: بیش از ۱۰ کاروان سلامت برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی و دارویی رایگان به استان های کانون کرونا اعزام شدند و درکنار اینها سامانه تله مدیسین نیز برای ارتباط زنده بیماران در مناطق محروم با پزشکان متخصص در تهران راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد احسان اهدا و توزیع بسته‌های بهداشتی ضدکرونایی در مناطق محروم کشور را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام برشمرد و خاطرنشان کرد: در اولین اقدام اهدای  ۲۵ هزار پک بهداشتی به مردم محله شهید هرندی تهران و ضدعفونی کردن تمامی معابر و مساجد و اماکن عمومی این محله در دستور کارما قرار گرفت.

وی افزود:در مرحله بعد اجرای این طرح در سراسر کشور را آغاز کردیم و ازطریق حمایت ازگروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام در سراسر کشور، ضدعفونی کردن معابر عمومی شهرها و روستاها و همچنین توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار را در دستور کار خود قرار دادیم.

توزیع ۹۰ هزار پک بهداشتی

وی ادامه داد: در همین راستا طی روزهای گذشته ۹۰ هزار پک بهداشتی شامل ماسک، محلول و ژل ضدعفونی کننده و مواد شوینده توسط ۳۰۰ گروه جهادی همکاربنیاد احسان ستاد اجرایی در ۵۰۰ نقطه کشور توزیع شد.

وی گفت: همچنین با حمایت ۱۵میلیارد ریالی ستاد از نیروهای جهادی، در کارگاه های کوچک و بزرگ این گروه ها، تولید ماسک بهداشتی را هم آغاز کردیم و هم اکنون روزانه ۵۰هزار ماسک دراین کارگاه ها تولید می کنیم.

ترکمانه به اقدام ویژه این بنیاد در برخی استان هایی که بیشتر با این بیماری درگیر هستند، اشاره کرد و گفت: با تخصیص ۱۴میلیارد ریال بودجه، بسته‌های ویژه‌ای شامل ماسک، گان و ژل بهداشتی به ۵ استان قم، گیلان، مازندران و کرمانشاه لرستان، ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: در روز میلاد امیرالمؤمنین هم برای تقدیر از زحمات مدافعان سلامت و تیم های پزشکی که در صف اول مبارزه با این ویروس هستند، جمعی از مدیران بنیاد احسان با حضور در بیمارستان های مرکز درمان بیماران کرونایی و اهدای شاخه گل به پزشکان و پرستاران و کادر درمانی از آنان تشکر و قدردانی کردند.

ترکمانه با بیان اینکه اقدامات این بنیاد تا ریشه کن شدن کامل این بیماری از کشور ادامه خواهد داشت، افزود:طی روزهای آینده با راه اندازی پویش مردمی #سلامت_احسان ازطریق سامانه دنیای احسان (با کددستوری *۴۰۳۰*۳# )، اهدای بسته های بهداشتی ضدکرونایی  برای خانوارهای مناطق کم برخوردار ارسال خواهیم کرد.

تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و هفت هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: