کد خبر: ۲۵۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 22
تمام مدارک و نتایج آزمایشات و تصویربرداری مربوط به بیماری خود را به همراه داشته باشید تا نیازی به مراجعه مجدد نباشد و پزشک با اطلاع کامل از سوابق شما بهترین درمان را در نظر بگیرد
شفاآنلاین>سلامت>این روزها شمار مبتلایان به کرونا افزایش پیدا کرده است، در صورت نیاز برای مراجعه به مراکز درمانی این نکات را رعایت کنید

به گزارش شفاآنلاین ، با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور تعداد مراجعه کنندگان به مطب ها، درمانگاه ها و بیمارستان ها افزایش پیدا کرده است، با توجه به اینکه مراکز درمانی منبع آلودگی به ویروس محسوب می شوند، افراد در مراجعه به مطب ها و مراکز درمانی به نکات زیر توجه کنند:

- از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی بپرهیزید. با اینکار هم شانس ابتلا در شما پایین می آید و هم کادر درمان فرصت رسیدگی بیشتر و خدمات بهتر به بیماران بدحال تر را خواهند داشت.

- در صورت نیاز به مراجعه به مراکز درمانی تا حد امکان از آوردن همراه به خصوص کودکان خودداری کنید و از ماسک و دستکش استفاده کنید.

-حتی الامکان با تماس تلفنی قبلی و گرفتن وقت در زمان خلوتی مراجعه کنید تا در کمترین زمان ویزیت شوید.

-حداقل فاصله یک تا دو متری از سایر مراجعین و پرسنل مطب را رعایت کنید و ترجیحا از سرفه کردن و صحبت کردن در سالن انتظار خودداری کنید.

- در صورتی که وقت قبلی ندارید بهتر است که همراهان در بیرون از مطب (مثلا در خودرو) منتظر بمانند و تنها بیمار زمان کوتاهی را در سالن منتظر بماند.

- پس از ویزیت بلافاصله مطب یا مرکز درمانی را ترک و به خانه بروید.

- از دست زدن به سطوحی که ممکن است سایر افراد به آنها دست زده باشند (مثل دسته صندلی ها و دستگیره درها) خودداری کنید و در صورت تماس ناخواسته تا زمانی که دست خود را نشسته اید به چشم ، بینی و دهان خود دست نزنید.

- با پرسنل مراکز درمانی برای حفظ نظم همکاری کنید و اجازه دهید به بیماران بدحال تر که ممکن است تب ، سرفه یا تنگی نفس داشته باشند زودتر رسیدگی شود.

-تمام مدارک و نتایج آزمایشات و تصویربرداری مربوط به بیماری خود را به همراه داشته باشید تا نیازی به مراجعه مجدد نباشد و پزشک با اطلاع کامل از سوابق شما بهترین درمان را در نظر بگیرد.

-بهتر است از کارت بانکی برای پرداخت ها استفاده کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: