کد خبر: ۲۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 19
شفا آنلاین:شورای عالی نظام پرستاری در تاریخ چهارشنبه 93/3/28 جلسه‌ایی برگزار کرد و در این جلسه طی نامه‌ایی به آقای روحانی ریاست جمهور اسلامی ایران، ضمن تشکر از طرح تحول نظام سلامت، درخواست‌هایی داشتند که متن کامل نامه در زیر‌ آمده است.
به گزارش شفا آنلاین
جناب آقای دکتر حسن روحانی 
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران 

سلام علیکم
احتراما ضمن تبریک ایام شعبانیه و میلاد مسعود حضرت ولیعصر(عج) و تقدیر و تشکر از فعالیتهای خالصانه دولت تدبیر و امید در راستای ارائه خدمت به مردم شریف ایران به استحضار می‌رساند یکی از اقدامات مهم دولت اجرای طرح تحول نظام سلامت می‌باشد که همزمان با ابلاغ سیاست‌های ابلاغی بخش سلامت از سوی مقام معظم رهبری خوشبختانه روزنه‌ی امید فراوان برای حل مشکلات بخش سلامت و ازجمله کاهش هزینه‌های مردم ایجاد نموده که در جای خود قابل تقدیر و تشکر است اما علیرغم همه‌ی خوبیهای اجرای طرح، مشکلاتی نیز وجود دارد که انشاا... با تدبیر دولت محترم باقیمانده مشکلات نیز مرتفع گردد که در این قسمت مواردی به شرح ذیل محضر حضرتعالی اعلام‌ می‌گردد: 

-   تشکر از وزیر محترم و دلسوز بهداشت و درمان که با اجرای طرح زمینه‌ی رضایت عمومی در مردم را ایجاد نموده‌اند.

- اعلام آمادگی و حمایت پرستاران در اجرای طرح تحول سلامت و دفاع از حقوق مردم.

- تأکید براینکه پرستاران از طرح تحول سلامت انتظار سهم خواهی ندارند اما از دولت اعتدال و تدبیر و امید، انتظار عدالت دارند.

- متوازن دیده نشدن همه‌ی اعضای کادر بخش سلامت در طرح تحول سلامت.

-   مورد غفلت واقع شدن سطوح پیشگیری و آموزش مردم در طرح تحول به گونه‌ای که بیشتر به بخش درمان توجه شده است که به منزله عدم استفاده از منابع در اختیار می‌باشد.

-  افزایش کار پرستاران و انتظار مردم با اجرای طرح تحول و لزوم ایجاد انگیزه و تعداد نیرو متناسب با این طرح در مبحث دریافتی و انگیزه با ارتقاء بهره‌وری منافات دارد.

لذا با توجه به موارد فوق تقاضا داریم: 
-  طبق سنوات گذشته شورایعالی نظام پرستاری با همه‌ی روسای محترم جمهوری اسلامی برای طرح مشکلات و موانع خدمتی دیدار حضوری داشته‌اند که بی‌صبرانه منتظر ملاقات با حضرتعالی در اولین فرصت هستیم.

- درخواست دستور ویژه‌ی حضرتعالی برای اجرائی شدن موارد بشرح ذیل: 
الف) شروع قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که هم اکنون 7 سال از زمان تصویب آن توسط مجلس محترم شورای اسلامی می‌گذرد و علیرغم آماده سازی همه‌ی بسترهای لازم از جمله اصلاح شرح وظیفه پرستاران، تدوین استانداردهای خدمات پرستاری، تعیینk مربوطه و ... متأسفانه در شورایعالی بیمه معطل مانده است که از جمله مزایای اجرای آن، افزایش رضایت‌مندی پرستاران، عادلانه شدن دریافتی‌ها، ارائه خدمات بیشتر به مردم و نهایتا موفقیت کامل‌تر اجرای طرح تجول نظام سلامت را به همراه خواهد داشت.

ب) اجرای کامل قانون ارتقاء بهره‌وری که بعلت کمبود نیرو و عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به طور کامل اجرا نشده است.

در پایان ضمن تشکر مجدد از حضرتعالی و دولت تدبیر و امید آماده ارائه هرگونه توضیحات، ارائه مدارک و مستندات مربوطه بوده و بدینوسیله مجددا آمادگی کامل همه پرستاران کشور را که بیش از 60% پرسنل بخش درمان کشور را تشکیل می‌دهند در راستای ارائه خدمت مطلوب به مردم و همکاری با دولت محترم اعلام میداریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: