کد خبر: ۲۵۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 17
2 گروه ویتامین های: B و C برای ناخن ها مفید هستند و خوراکی های حاوی زینک هم به استحکام ناخن های شما کمک می کنند
شفاآنلاین>سلامت>در این بخش با نکاتی مفید برای افزایش استحکام و زیبایی ناخن آشنا می شویم. همان طور که از پوست و موهای خود مراقبت می کنیم، باید از ناخن های خود هم مراقبت کنیم. ناخن ها عضو محکمی به نظر می آیند اما اگر مراقب آنها نباشید دچار شکنندگی و آسیب می شوند.

به گزارش شفاآنلاین، به ناخن های خود آب برسانید! همان طور که پوست شما به آبرسانی نیاز دارد، ناخن های شما هم به آب نیاز دارند. به اندازه کافی مایعات مصرف کنید و نگذارید پوست تان خشک شود، مصرف عرقیجات یا دوغ همراه با آب برای ناخن ها بسیار مفید هستند و فراموش نکنید که همیشه از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

توجه به شوینده ها

نسبت به: صابون، مایع دستشویی و شامپوی خود حساس باشید. هر کدام از این سه مورد، اگر باعث خشکی پوست یا موی شما می شوند باعث خشکی ناخن های تان هم می شوند و باید تغییرشان دهید. اگر در محل کارتان مجبورید از شوینده های خاصی استفاده کنید، فقط یک راه برای فرار دارید: بعد از هربار شست و شوی دست ها از کرم نرم کننده استفاده کنید.

از لاک های باکیفیت استفاده کنید

از لاک های باکیفیت استفاده کنید، بیشتر پول خرج کنید و کمتر لاک بزنید. استفاده مداوم از لاک ناخن به خودی خود استحکام ناخن ها را کاهش می دهد و چه بسا که لاک مصرفی کیفیت پایینی داشته باشد. طوری خودتان را عادت بدهید که در فقط در موقعیت های خاص لاک بزنید و سلامت ناخن های خود را تمدید کنید.

هنگام شستن ظرف ها دستکش بپوشید

یکی از عادات مضر بیشتر خانم ها، شستن ظرف ها بدون استفاده از دستکش است. خیلی ها از دستکش خوششان نمی آید و خیلی ها هم به دستکش حساسیت دارند. آب گرم و مایع ظرفشویی باعث خشکی شدید پوست و ناخن می شوند. حتی الامکان از دستکش استفاده کنید و با آب ولرم ظرف ها را بشوئید، اگر حساسیت دارید از مایع سازگار با پوست دست استفاده کنید و بعد از شستن ظرف ها نرم کننده بزنید.

آیا ناخن مصنوعی مضر است؟

ناخن مصنوعی مضر است اما به این شرط که زیاد استفاده کنید، خصوصا اگر کیفیت ناخن ها و چسب شان پایین باشد چرا که مواد سمی به مرور ناخن های شما را شکننده و زبر می کنند. استفاده از ناخن های مصنوعی را به موقعیت های ضروری و غیرمنتظره محدود کنید. همیشه چند بسته ناخن مصنوعی داشته باشید اما زیاد از آنها استفاده نکنید.

چه ویتامین هایی برای ناخن مفید هستند؟

هر کدام از ویتامین ها و مواد آلی که باعث استحکام و زیبایی پوست و مو می شوند، برای ناخن ها هم مفید هستند. 2 گروه ویتامین های: B و C برای ناخن ها مفید هستند و خوراکی های حاوی زینک هم به استحکام ناخن های شما کمک می کنند.

استفاده از استون ممنوع

به جای استون از لاک پاک کن استفاده کنید. استون ماده ای بسیار قوی است و باعث خشکی ناخن می شود، کافی است مقداری استون روی یک پلاستیک محکم و تیره بریزید و ببینید که چگونه سطح پلاستیک را سفید می کند. در عوض لاک پاکن ها روغنی هستند و آسیب کمتری به ناخن ها وارد می کنند. بعد از استفاده از لاک پاک کن، حتما دست های خود را بشوئید.

مراقبت از ناخن های پا

مراقبت از ناخن های پا به اندازه ناخن های دست اهمیت دارد. کفش های تنگ و نوک تیز نپوشید زیرا که به مرور زمان باعث تغییر فرم انگشتان پا می شوند و باعث ترک برداشتن یا فرو رفتن ناخن در گوشت پا می شوند. برای انتخاب یک کفش مناسب در درجه اول راحتی کفش را مد نظر قرار دهید. و یادتان باشد که زیاد پابرهنه نباشید، حداقل روزی 1 ساعت جوراب بپوشید.پارس ناز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: