کد خبر: ۲۵۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 16
به گفته اطرافیان این مرد بمی بهبود یافته از کرونا متولد ۱۳۰۷ فردی با ایمان و مخلص بوده که هرگز لب به دخانیات نزده است
شفاآنلاین>سلامت>وجود بیماری های زمینه ای چون فشار خون ، کلیوی و آسم نبرد پیرمرد ۹۱ ساله اهل شهرستان بم را با کرونا به نبردی نابرابر تبدیل کرده بود ولی امید به زندگی او را درمقابل این ویروس پیروز کرد.

 به گزارش شفاآنلاین، پیرمرد ۹۱ ساله بمی که ۲۲ روز قبل به مشهد مقدس سفر کرده بود با سوغات کرونا به دیارش برگشت و این شروع یک مبارزه تن به تن با کرونا البته با وجود بیماری های زمینه ای بسیار بود.

همسر دختر پیرمرد بمی گفت : پدر همسرم چند روز بعد از بازگشت  از مشهد دچار تب، لرز شدید، سردرد و درد در ناحیه سمت راست کتف شد.

وی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: ایشان برای معاینه نزد پزشک بردم و دکتر کاظمی برای ایشان تشخیص کرونا داد و ما نیز وی را در بیمارستان پاستور بم بستری کردیم.

وی با بیان اینکه پدر همسرم روز گذشته با تشخیص دکتر از بیمارستان مرخص شد ، اظهار داشت: وی مبتلا به آسم است و به دلیل اینکه در گرفتن اکسیژن مقاومت می کرد مجدد به خواست خود ما وی را به بیمارستان برگرداندیم.  

به گفته اطرافیان این مرد بمی بهبود یافته از کرونا  متولد ۱۳۰۷  فردی با ایمان و مخلص بوده که هرگز لب به دخانیات نزده است.

 با بیان اینکه هیچکدام از افراد خانواده و اطرافیان وی به این ویروس مبتلا نشده ایم تصریح کرد: ما معتقدیم حاجی بیمه اقا امام حسین (ع) است و او ماه رمضان هر سال ۱۰ شب روضه خوانی می کند.

همسر دختر پیرمرد بمی با اشاره به ترس و اضطراب ایجاد شده توسط فضای مجازی در بین مردم ادامه داد :  بعد از اینکه مطلع شدیم او به کرونا مبتلا شده خیلی نگران شدیم اما رعایت  دستور پزشک و درمان صحیح و همچنین امید به زندگی بیمار ما را بهبود بخشید.

وی با اشاره به اینکه  پدر همسرم زیاد خرما می خورد برای همین بنیه نسبتا قوی دارد و توانست بر بیماری غلبه کند اظهار داشت : شکر خدا اکنون حال عمومی پدر همسرم بد نیست و بعد از بهبودی کامل وی را به منزل انتقال می دهیم.  

دکتر کیومرث کاظمی متخصص داخلی و پزشک معالج پیرمرد ۹۱ ساله اهل بم نیز می گوید: فرزندان  او  هفته گذشته ۱۸ بهمن به مطب من مراجعه کردند و  ایشان را در خودرو با علائم تب و سرفه  معاینه کردم.

وی با اشاره به وجود علائم بیماری، سفر به مشهد و همچنین بیماری های زمینه ای پیرمرد ۹۱ ساله بمی تصریح کرد: روز پنجشنبه وی به منظور بستری به بیمارستان ارجاع و آزمایش او روز دوشنبه مثبت اعلام شد.

وی تصریح کرد: معمولا افراد ذهنیت بدی از بستری در بیمارستان دارند اما او  به تشخیص بنده اعتماد کرد.

دکتر کاظمی گفت: وی به شدت اضطراب دارد اما خوشبختانه عفونت ریوی وی به طور کامل کنترل شده و بهبود یافته لذا از بیمارستان مرخص شد.

وی با بیان اینکه امکاناتی که باید در منزل تهیه می شد به طور کامل وجود نداشت تصریح کرد: روز قبل وی را در منزل معاینه و متوجه حمله آسم وی شدم که مجدد برای درمان آسم به بیمارستان ارجاع شد.

کاظمی با بیان اینکه سی تی اسکن قفسه سینه این فرد گواه بر ابتلا به ویروسکرونا بود ، افزود: نامبرده از نظر جسمی نسبتا خوب است و به توصیه های پزشکی به طور کامل عمل و به من به عنوان پزشک معالجش اعتماد کرد که منجر به بهبودی سریع او شد.

هراس از انگ اجتماعی ابتلا به کرونا معضلی برای شهر بم

 کاظمی می گوید: معضل فعلی شهر بم این است که برخی افراد مشکوک به کرونا به دلیل وحشت از انگ اجتماعی ابتلا به این بیماری از مراجعه به پزشک خودداری می کنند.

وی ادامه داد: این اقدام بیماران مشکوک به کرونا موجب انتشار بیماری در جامعه می شود.

کاظمی تاکید کرد: افراد مشکوک به کرونا که بعضا با بنده در این رابطه صحبت می کنند نگران هستند اگر بستری بشویم مردم بعدا با ما قطع رابطه می کنند.

این پزشک متخصص داخلی با تاکید بر اینکه نام افراد مبتلا به کرونا به محض بستری در بیمارستان در شهر پخش می شود، گفت: این اقدام موجب ترس و دلهره افراد برای مراجعه می شود.

وی تاکید کرد: به طور قطع آمار بیماران مبتلا به کرونا در بم زیاد است  اما مردم از ترس برچسب ابتلا به پزشک مراجعه نمی کنند و این معضل بزرگ باید حل شود.

براین اساس با اضافه شدن ۱۳ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان، آمار مبتلایان به ویروس  کرونا در این استان  به ۹۷ نفر رسید.

شهرستان بم در ۲۰۰کیلومتری شرق کرمان قرار گرفته است .ایرنا 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: