کد خبر: ۲۵۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 16
هر مسئول به عنوان یک شهروند در این جامعه باید مراقیب سلامتی خود باشد؛ اصول بهداشتی را رعایت و با بی توجهی به توصیه های پزشکی برای سلامتی و جان خود و دیگران موجب خطرآفرینی نشود.
شفاآنلاین>سلامت>درمان و برنامه‌ریزی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: هر شهروند به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور باید با رعایت اصول بهداشتی و پزشکی مراقب سلامتی خود باشد.

به گزارش شفاآنلاین، امیرعباس فضائلی روز دوشنبه در خصوص این پرسش که "سهم من در مدیریت بحران کرونا چیست" اظهار داشت: کشف و شناسایی تهدیدها و طراحی برنامه‌ها براساس آینده‌نگری از جمله وظایف معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تدوین شماری از طرح‌ها به منظور کنترل این آسیب (شیوع بیماری کرونا)، تقویت هماهنگی و حمایت از برخی از نیروهای انسانی که در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت می کنند؛ از اقدامات موثر در جهت مدیریت این بحران است.

فضائلی با بیان این مهم که مردم باید این بحران را جدی بگیرد، تاکید کرد: آرامش‌بخشی به فضای سیاست گذاری‌ها نیز به منظور مقابله با این آسیب ضروری است.

وی یادآور شد: هر مسئول به عنوان یک شهروند در این جامعه باید مراقیب سلامتی خود باشد؛ اصول بهداشتی را رعایت و با بی توجهی به توصیه های پزشکی برای سلامتی و جان خود و دیگران موجب خطرآفرینی نشود.

سهم من در مدیریت بحران کرونا چیست؟! "سوالی است که  اگر هر شهروند ایرانی بتواند با مسئولیت‌پذیری اجتماعی به این پرسش پاسخ دهد و در صدد اجرای سهم و نقش خود برآید، بی‌گمان مدیریت بحران جاری به مراتب آسانتر، عوارض پیش‌بینی شده و نشده آن کمتر و بازه زمانی کنترل و رفع عوارض آن کوتاه تر خواهد شد.

در این میان انتظار می‌رود نخبگان جامعه به ویژه اساتید و صاحبنظران و اصحاب رسانه‌ با کمک به ترویج این سوال و تشویق مخاطبان و عموم شهروندان به مشارکت در پاسخ‌دهی به آن و برجسته‌سازی پاسخ‌های الهام‌بخش و سازنده به جریان‌سازی در این حوزه پرداخته و در تبدیل این تهدید به فرصتی تاریخی برای تجلی همبستگی ملی و انسجام بیشتر جامعه ایرانی گام بردارند.

 کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: