کد خبر: ۲۵۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 15
دکتر ایرج فاضل- رئیس جامعه جراحان ایران
همه این هشدارها تنها یک پیام دارد و آن مدیریت فردی بحران کرونا است. چرا که ویروس کرونا از جمله ویروس‌های مهاجمی است که در وهله اول هر فردی صرف نظر از جایگاه شخصی اش بایستی مراقب مسائل بهداشتی باشد و به دقت به توصیه‌های معمول وزارت بهداشت و کارشناسان حوزه بهداشت و بیماری‌های واگیر در این زمینه عمل کند.
شفاآنلاین :بحران کرونا در ایران پیامدهای زیادی در پی داشته است از مرگ بیماران و کادر درمان گرفته تا بستری شدن هزاران بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی. از این‌رو مسئولان وزارت بهداشت و دستگاه‌های مختلف کشور، مدام به مردم هشدار می‌دهند که در خانه‌های‌شان بمانند، سفر نکنند و در هنگام ضرورت و بروز علائم جدی بیماری به مراکز درمان مراجعه کنند تا مبادا آلوده به ویروس شوند یا ویروس کرونا را به افراد دیگر انتقال دهند. همه این هشدارها تنها یک پیام دارد و آن مدیریت فردی بحران کرونا است. چرا که ویروس کرونا از جمله ویروس‌های مهاجمی است که در وهله اول هر فردی صرف نظر از جایگاه شخصی اش بایستی مراقب مسائل بهداشتی باشد و به دقت به توصیه‌های معمول وزارت بهداشت و کارشناسان حوزه بهداشت و بیماری‌های واگیر در این زمینه عمل کند. در مرحله دوم هر کس وظیفه دارد پیام‌های بهداشتی را به نزدیکان خود آموزش دهد. در واقع هر فردی مسئول است اگر کسی توصیه‌های ایمنی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرد این توصیه‌ها را تک‌به‌تک به اعضای خانواده، همکارانش در محل کار و... تذکر دهد. ملت ایران باید بدانند و آگاه باشند که با مسأله ای وخیم و جدی روبه‌رو هستیم.  معتقدم اوضاع بحرانی و نگران‌کننده است و نکات بهداشتی و توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت را رعایت کنند. سهل‌انگاری و بی‌توجهی به بحران کرونا بدترین نوع رخدادی است که در سطح یک جامعه اتفاق می‌افتد. رسانه‌ها باید به مردم بگویند که کرونا یک مسأله وخیم وحاد است و فرقی نمی‌کند زن خانه دار باشید یا کارگر نانوایی، استاد دانشگاه باشید یا کارمند اداره و... همه باید همکاری کنند تا این موج از سر ملت ایران بگذرد. باید توجه کنیم که کرونا فقط مسأله کادر درمان نیست وبه مردم این پیام را برسانیم که اگر سفر می‌روند یا در خانه نمی‌مانند و بهداشت دست‌های‌شان را رعایت نمی‌کنند و... با جان‌شان بازی می‌کنند. مردم بدانند مرگ کرونا، مرگ دردناکی است و چنانچه رعایت نکنند ویروس کرونا قابل کنترل نخواهد بود.
به اعتقاد بنده کرونا امری بخشی و مملکتی است و خوشبختانه در دو روز گذشته به دستور رهبر معظم انقلاب مقرر شد همه نیروهای کشور وارد میدان شوند و با بسیج تمام امکانات با این اپیدمی خطرناک مقابله کنیم. لازم است، قوه قهریه نیز باید در این مسأله دخالت کند چرا که موضوع اصلی حفظ جان مردم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: