کد خبر: ۲۵۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 14
بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های گرمسار و دامغان در حال راه اندازی است و بیمارستان کوثر سمنان به صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از حال راه‌اندازی بودن بیمارستان صحرایی در گرمسار و دامغان خبر داد و گفت: بیمارستان کوثر نیز به صورت 100درصدی به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر نوید دانایی 24 اسفندماه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به سه مناسبت پیش روی چهارشنبه‌سوری، پنج‌شنبه آخر سال و نوروز باستانی از خطر شیوع بیشتر کروناویروس در این استان خبر داد و گفت: موج سوم کروناویروس در راه است و عموم هم‌استانی باید هشدارها را بیش از پیش جدی بگیرند.

وی با اشاره به روند صعودی مبتلایان قطعی در شهرستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان ادامه داد: تا دیروز آزمایش ۳۶۲ نفر در بیمارستان‌های تحت دانشگاه علوم پزشکی سمنان مثبت اعلام شده و این روند افزایشی ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اذعان به اینکه موج سوم کرونا از هفته آینده آغاز می‌شود افزود: با توجه به در پیش بودن موج سوم شیوع کرونا ویروس ، به احتمال زیاد آمار افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

دکتر دانایی با بیان اینکه رفتار جامعه، تعیین کننده رفتار ویروس است خاطرنشان کرد: برای مقابله با کرونا ویروس باید عزم جدی ایجاد شود متاسفانه اتفاق بدی که امروز در حال اتفاق است ،تردد قابل توجه مردم در خیابان‌ها است و این وضعیت احتمال افزایش شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.

وی فرایند شیوع ویروس در جامعه را بسیار نگران کننده ارزیابی وبا گلایه از تبلیغات مداوم در صداوسیما تصریح کرد: تبلیغات درون شهری و تلویزونی به گونه‌ای است که مردم را به خرید مجاب می‌کند. از همین رو باید بر روی فرهنگ مردم کار شود و بستن راه و .. تا زمانی که بر روی فرهنگ مردم برای مقابله با کرونا کار نشود، بی‌تاثیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از دستگاه‌های اجرایی استان، خواست: بیلبوردهای خود را به کرونا ویروس اختصاص دهند.

این پزشک فوق تخصص کووید19 را خطرناک توصیف کرد و گفت:این بیماری‌ جوان و پیر و مردو زن نمی شناسند و باید همگان برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در تلاش باشند.همه مردم باید برای مقابله با کرونا ویروس تلاش کنند و تمامی دستگاه‌های اجرایی در قبال بی‌مادر شدن و بی‌پدر شدن فرزندان این جامعه به دلیل فوت ابتلا به کرونا ویروس مسئول هستند. موضوع کرونا ویروس بسیار جدی است و موج سوم کرونا ویروس در راه است و با فوت یک نفر به دلیل کرونا ویروس گاه یک خانواده و خاندان از هم می‌پاشد .

وی با بیان اینکه مردم می توانند خریدها را تلفنی و اینترنتی انجام دهند گفت: هفته پیش رو به شدت خیابان‌ها پرازدحام می‌شود و باید تمهیدات مناسب در این ارتباط اندیشیده شود.

وی از آغاز فرآیند راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های گرمسار و دامغان در حال راه اندازی است و  بیمارستان کوثر سمنان به صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در استان سمنان افزود: انتظار می‌رود مردم از طریق سامانه اینترنتی وزارت بهداشت برای معرفی و اعلام شرایط فیزیکی خود برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اقدام کنند.

دانایی با انتقاد از عدم توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا گفت: چهارشنبه آخر سال، پنجشنبه آخر سال و عید نوروز در هفته آینده در پیش است و این روزها بدترین روزهای سال برای شیوع موج چهارم کرونا ویروس است لذا باید موثرین تا می‌توانند مردم را قانع کنند که این روزها از خانه بیرون نیایند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به خطر ازدحام مردم در روزهای منتهی به نوروز و چهارشنبه سوری گفت: این هفته پایانی بدترین روزهای سال برای شیوع کووید 2019 و از راه رسیدن موج چهارم کروناویروس است و از همین رو باید مردم را به ماندن در خانه مجاب کرد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: