کد خبر: ۲۵۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 11
به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرارندهید و در صورتی که پس از شستشو آنها را خرد کرده‌اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید
شفاآنلاین>سلامت>پاکیزگی میوه و سبزیجات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر دار، یکی از نکات مهم بهداشتی است که باید در شرایط کنونی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شفاآنلاین ، یکی از دغدغه‌های این روزهای مردم، تمیز بودن میوه و سبزیجات است. از همین رو، توجه به توصیه‌های بهداشتی، تأثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های واگیر دار دارد.

- سعی کنید میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند. پس از ورود به منزل کیسه‌های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دوراز دسترس کودکان قرار دهید؛ به گونه‌ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.

- پس از آنکه دست‌هایتان را خوب شستشو دادید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضد عفونی کننده را درون سینک ظرفشویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید. با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضد عفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.

- با اتمام عملیات ضد عفونی کردن میوه و سبزی، کیسه‌های پلاستیکی را دور انداخته و سینک و محل قرار دادن کیسه‌های خرید را شسته یا ضد عفونی کنید.

- به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرارندهید و در صورتی که پس از شستشو آنها را خرد کرده‌اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید.

- با اتمام کار دستگیره درب یخچال را ضد عفونی کنید و به یاد داشته باشید مصرف میوه و سبزی خام در بیرون از منزل در این روزهای کرونایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: