کد خبر: ۲۵۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 09
تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است
شفاآنلاین>سلامت>انجمن های علمی متخصصین غدد درون ریز و متابولیسم ایران و روماتولوژی ایران اعلام کردند در مورد ویروس جدید کرونا، ناشناخته ها بسیار است و نقش ویتامین دی در مقابله با عفونت حاصل از این ویروس ثابت نشده است.

به گزارش شفاآنلاین، روز دوشنبه انجمن علمی متخصصین غدد درون ریز، این ۲ انجمن علمی با توجه به انتشار اخبار و پیشنهادات متنوع اخیر در مورد مصرف مکمل های ویتامین دی (D) برای تقویت سیستم ایمنی و با در نظر گرفتن شیوع کمبود ویتامین D در جامعه ایرانی، بر آن شدند با تدوین دستورالعمل ساده، نگرانی های  جامعه را کاهش دهند.

طبق این دستور العمل در این شرایط بحرانی، به هیچ وجه نیازی به اندازه گیری آزمایشگاهی سطح سرمی ویتامین D نیست، در صورتی که دری چند ماه گذشته، مطابق دستورالعمل کشوری برای پیشگیری از کمبود ویتامین D،  در حال مصرف یک عدد ویتامین D پنجاه هزار واحدی در ماه (یک عدد ویتامین D پنجاه هزار واحدی در ماه) بوده اید، به همین صورت ادامه دهید. 

این توصیه برای کودکان ۲ تا ۲۲ سال به میزان  یک عدد ویتامین D پنجاه هزار واحدی هر ۲ ماه یک بار است.در غیر این صورت، بدون نگرانی، در صورت دسترسی به دارو، فعلا برای مدت چهار هفته آینده، هفته ای یک عدد ویتامین D پنجاه هزار واحدی مصرف کنید.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: