کد خبر: ۲۵۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 08
ت فرمانداری کرج کمبودهای بیمارستان‌های معین در بحث مبارزه با کرونا ویروس را نیز احصاء نموده و اقدامات لازم را جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم پیگیری کرده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>فرماندار کرج گزارشی از اقدامات انجام شده در امر پیشگیری از گسترش بیماری کرونا را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین، غفور قاسمپور روز یکشنبه ۱۸ اسفند با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ستاد کرونا در استان به ادارات ستادی، تشکیل سه جلسه در شهرستان و پیگیری مصوبات تاحصول نتیجه گفت: به منظور آگاهی بخشی شهروندان، ضمن پوشش تبلیغاتی و میدانی توسط شهرداری‌های ششگانه و ادارات، در کمیته فرعی سلامت<Health>، الزامات جهت ضدعفونی اماکن عمومی و حمل و نقل عمومی ، توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تشریح شد.

 قاسم پور همچنین از حضور میدانی تیم ویژه‌ای به منظور رصد و پایش وضعیت داروخانه‌ها و نحوه توزیع صحیح اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به مردم خبر داد و گفت: طی این مدت فرمانداری کرج کمبودهای بیمارستان‌های معین در بحث مبارزه با کرونا ویروس را نیز احصاء نموده و اقدامات لازم را جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم پیگیری کرده‌اند. 

قاسم پور گفت: بازدیدهای مکرر از سیستم مدیریت پسماند، تصفیه خانه‌ها، بوفه بیمارستان‌ها وسایر مراکز مجهز به بوفه، آشپرخانه‌ها، اورژانس‌ها ، رختشویخانه و بخش ویژه دیالیز و سایر بخش‌های بیمارستان شریعتی انجام شده است.

وی افزود: همچنین روند بازدیدها به صورت مستمر از مراکز تهیه مواد غذایی و آموزش گندزدایی از ابزارآلات و تجهیزات  و گندزدایی پیوسته سطوح حمل و نقل عمومی و سرویس های ادارات و نیز در جریان انجام است. 

وی در ادامه آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم شهروندان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری را نیز تشریح کرد و افزود: توزیع و نصب پوسترهای آموزشی درخصوص عدم عرضه آجیل و خشکبار و سایر مواد غذایی بصورت روباز، برپایی میزهای ارایه خدمت و آموزش در مراکز پرتردد شامل ؛ بازارهای روز و مراکز خرید و اکران‌های شهری، برپایی ایستگاه‌های آموزش عمومی توسط هلال احمر درنقاط مختلف شهرستان، میز ارایه خدمت آموزش پیشگیری از کرونا در شهرهای اقماری، تحویل و نصب پوسترهای آموزشی در نقاط پرتردد و آموزش از طریق نصب پوسترها در کلیه نانوایی‌ها را از جمله دیگر تدابیر فرهنگی در امر پیشگیری برشمرد.

وی همچنین آموزش و نظارت بر ضدعفونی سبدهای خرید در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای،غیرفعال کردن کلیه آب سردکن‌های عمومی، نصب استندهای آموزشی در راه آهن وایستگاه‌های مترو، برگزاری کلاس های آموزشی  پیشگیری از شیوع کرونا ویروس ویژه دهیاران را  در زمره اقدامات در پیشگیری از ابتلا به بیماری در شهرستان کرج عنوان کرد و افزود: آموزش چهره به چهره کارکنان صنایع و صنوف در مورد نحوه ی گندزدایی و ضدعفونی و محلول سازی نیز صورت گرفته است.

معاون استاندار در ادامه از غربالگری و ضدعفونی ندامتگاه قزلحصار خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری فرایند غربالگری زندانیان نیز انجام شده است.

معاون استاندار گفت: جمع آوری خودکارهای مشترک بانک‌ها و موسسات مالی و نظارت بر ضدعفونی سطوح، جمع آوری پرده‌های ورودی صنایع و صنوف به منظوری جلوگیری از تماس دست مشتریان، تعطیلی کلیه برنامه‌های هنری، سینمایی، کنسرت و اجتماعات عمومی، آموزش و گندزدایی کلیه دستگاه‌های عابربانک شهرستان نیز انجام شده است.

وی گندزدایی پیوسته سطوح پمپ های گاز و بنزین در شهرستان کرج، جلوگیری از فعالیت چایخانه‌ها و عرضه قلیان را نیز از دیگر اقدامات در امر پیشگیری اعلام کرد.

قاسم پور تعطیلی کلیه بازار روزهای شهرستان و جلوگیری از فعالیت آنها را نیز در زمره اقدامات مهم در امر پیشگیری برشمرد و گفت: ضدعفونی و پاکسازی اتوبوس‌های برون شهری ترمینال شهید کلانتری و بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی  بین راهی و پمپ بنزین‌ها به صورت مرتب در جریان انجام است.

فرماندار کرج گفت: نظارت برگندزدایی و ضدعفونی اصولی و بهداشتی پنج دستگاه آمبولانس اختصاصی حمل اجساد متوفیان کرونایی آرامستان بهشت سکینه از دیگر موارد مهمی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: