کد خبر: ۲۵۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 04
متخصصان این منطقه پدافندی اصفهان، در جهت ریشه‌کن کردن ویروس نوپدید کرونا، با دانش بومی و انجام آزمایشات گسترده موفق به ساخت اسپری ضدعفونی‌کننده با ترکیبات جدید برای اولین بار در سطح کشور شدند
شفاآنلاین>سلامت> فرمانده یگان شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی از دستیابی و راه‌اندازی خط تولید ژل و اسپری ضدعفونی‌کننده و مایع دستشویی در سطح منطقه با ترکیبات جدید خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی پدافند هوایی ارتش، «مهدی لعل‌پور» روز چهارشنبه در حاشیه راه‌اندازی خط تولید ژل و اسپری ضدعفونی‌کننده با ترکیبات جدید برای اولین بار در کشور اظهار داشت: متخصصان این منطقه پدافندی در راستای انجام وظایف ذاتی و ابلاغ اوامر اجرایی از ستادهای برتر در زمینه اقدام همه‌جانبه یگان‌های نیروهای مسلح در جهت ریشه‌کن کردن ویروس نوپدید کرونا، با دانش بومی و انجام آزمایشات گسترده موفق به ساخت اسپری ضدعفونی‌کننده با ترکیبات جدید برای اولین بار در سطح کشور شدند.

این کارشناس ارشد شیمی افزود: از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور تمهیدات ویژه‌ای در راستای حفظ و صیانت از کارکنان و خانواده‌های آنان از جمله انجام تب‌سنجی همه‌روزه از همه کارکنان، گندزایی و محلول‌پاشی همه اماکن ستادی، اداری، آسایشگاه‌های سربازی و همه ابنیه منطقه با استفاده از دستگاه‌های رفع آلودگی (تاتر) و همچنین محلول‌پاشی سطح کوی سازمانی و ساختمان‌های مسکونی توسط یگان ش. م. ه با همکاری درمانگاه منطقه صورت می‌پذیرد.

لعل‌پور با اشاره به تولید روزانه ۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده جهت رفع آلودگی سطوح در سطح منطقه و یگان‌های تابعه، از تولید روزانه ۱۰۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده جهت ارسال به سایر مناطق کشور از جمله قم، کاشان، شیراز و جنوب کشور و آمادگی همه‌جانبه جهت افزایش تولیدات و ارسال آن به سایر نقاط کشور اعم از یگان‌های پدافندی و سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استانی و شهرستانی در صورت تأمین مواد اولیه و موردنیاز خبر داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: