کد خبر: ۲۵۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 03
سیستم ایمنی هر کدام از ما مانند یک ارتش مجهز و توانمند در تمام لحظه های شب و روز نقش دفاع از بدن ما را در برابر هجوم عوامل بیگانه از جمله ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و انگل ها را بر عهده دارد!
شفاآنلاین>سلامت>سواد سلامت عبارت است از آگاهی نسبت به تعریف سلامت، عوامل حفظ و تقویت سلامت، سبک سالم زندگی، ساز و کار پیدایش بیماری ها، کمک گرفتن از پزشک برای تشخیص و درمان بیماری و فهم و بکارگیری توصیه های دارو-درمانی پزشک معالج. 

سطح سواد سلامت هر فرد رابطه مستقیم با سطح سلامتی او دارد! این فیلم اطلاعات مفیدی را نسبت به کارکرد سیستم ایمنی به شما و نقش آن در "نبرد با کرونا"(COVID-19) می دهد!

سیستم ایمنی هر کدام از ما مانند یک ارتش مجهز و توانمند در تمام لحظه های شب و روز نقش دفاع از بدن ما را در برابر هجوم عوامل بیگانه از جمله ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و انگل ها را بر عهده دارد!

سیستم ایمنی از سلاح ها و ساز و کارهای پیچیده ای و کارآمدی برخوردار است که در این فیلم بخشی از آن در نبرد با ویروس کرونا به تصویر کشیده شده است!

در افرادی که به دلیل کهولت، سن شیرخواری و یا بیماری های مزمن زمینه ای(قلبی، تنفسی، کلیوی، بیماری قند، مصرف داروهای سرکوب ایمنی...)، ایمنی آنها کاهش یافته است بیشتر به عفونت ها از جمله با ویروس کرونا دچار می شوند!

بنابراین مراقبت از سیستم ایمنی بدن و تقویت آن در وهله اول از وظایف خود ما و نیز با راهنمائی پزشک معالج ما است!

برای مراقبت از سیستم ایمنی خود و تقویت آن باید این موارد را در زندگی خود بکار گیرید: عدم مواجهه با فرد بیمار، خواب و استراحت کافی، آرامش و نداشتن دلهره و اضطراب، تغذیه بهداشتی و مناسب، آب و مایعات کافی، ورزش و تحرک بدنی و پرهیز از رفتار پرخطر مانند مصرف سیگار و مواد مخدر، الکل یا مصرف خودسرانه داروها!

همواره اطلاعات و توصیه های بهداشتی و درمانی را از پزشک معالج خود و فقط از منابع قابل اعتماد درافت کنید!

هیچگاه به دخالت ها و توصیه های غیر علمی و یا خرافی افراد غیر مسئول و یا مطالب شبه علمی در هر پایگاه اینترنتی و یا شبکه مجازی اعتماد نکنید! برگرفته از کانال تلگرامی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران 

 دکتر مصطفی معین

 فوق تخصص ایمنی شناسی و رئیس شورای عالی نظام پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: