کد خبر: ۲۵۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۳ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 20
شفا آنلاین:دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری به سوالات کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.
سلام من تنبلی تخمدان و پریودی نامنظمی دارم. چند ساله دارو مصرف می‌کنم. برای آزمایش هورمونی که میخوام بدم باید قرص سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون۱۰۰ که مصرف میکنم را قطع کنم، بعد آزمایش بدم؟

 اگر بخواهید دقیق باشد بهتر است قطع کنید یک دوره در غیر این صورت روز سوم قاعدگی انجام دهید

سلام من بخاطر سفر دو ماهه؛ نمی خواستم پریود شوم. قرص روکین میخورم. الان ۲۱ روز گذشته؛ می تونم بسته بعدی را از فردا شروع کنم  و از طرفی تو سفر پریود شدن سخته خواهش می کنم زود جواب بدید خیلی ضروریه؟

بسته بعدی را بلافاصله شروع کنید

سلام. دکتر به من گفتن از روز سوم پریودی، شبی دوتا لتروزول بخورم. من روز چهارشنبه ساعت سه بعدازظهر پریود شدم. و روز جمعه ساعت دوازده شب لتروزول رو شروع کردم.میخواستم بدونم اشتباه کردم یانه؟ روز اول سیکلم رو اشتباه حساب کردم؟

 درست حساب کردید اگر شب شده بود باید پنج شنبه را روز اول قاعدگی حساب می کردید

سلام .من الان ده ساله که ای یو دی گذاشتم اما الان وقت آن تمام شده؛ یعنی 10 سال به پایان رسیده، ممکن است که جلوگیری نشه  و حامله شوم؟

 بهتر است پس از ۱۰ سال تعویض شود

سلام،مادرم۴۸سالشه،به دلیل ضخامت رحم؛ الان ۹روزه که عمل کرده ولی امروز خونابه درمیاد از محل بخیه.تب هم نداره.خواهش میکنم راهنمایی کنید

 اگر تب ندارد و حال عمومی خوب است خونابه از بخیه ها ایرادی ندارد و با بتادین شستشو دهید و پانسمان کنید در غیر این صورت با پزشکشان‌تماس بگیرید

 من مجرد هستم و تا الان هیچ رابطه ای نداشتم. وزنم هم ثابت است.استرسی هم اگر بوده برای این چند وقت اخیر؛ برای درگیری دانشگاه بوده است . باید آزمایش بدم تا مشخص بشه چه مشکلیه؟ و اینکه مشکل نگران کننده ای نیست؟

بهتر است سونوگرافی و ازمایشات هورمونی انجام دهید

آیا بعداز پارگی پرده بکارت ترشح زیاد طبیعی است؟

 ترشح فراوان ارتباطی به پارگی بکارت ندارد با پارگی بکارت خونریزی دیده می شود

من چهار ماه پیش زایمان داشتم و از آن موقع، زمانی که پریود میشوم 15روز طول می کشه تا خوب بشم چیکار کنم؟

 بایستی سونوگرافی رحم و ازمایش بتا انجام دهید برای دیدن بقایا رحم و گاهی جای جفت تغییرات عروقی دارد در غیر اینصورت مربوط به شیردهی می باشد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: