کد خبر: ۲۵۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 26
پزشکانی که امروز می‌توانستند با تخصص و موقعیت علمی شاخص و برجسته خود این روزها در بهترین نقطه دنیا و در رفاه کامل با خانواده و زن و فرزندخود زندگی کنند ولی قلب مهربانشان از دستور فکر و مغزشان سرپیچی کرد، چون در معرکه عقل و عشق آن که فرمان می‌برد عشق است
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی ضمن یادآوری تلاش‌های کادر پزشکی و پرستاران در شرایط کنونی کشور و از جان‌گذشتگی آنها گفت: یادمان باشد این فرشتگان سفید پوش، این رزمندگان جان بر کف، این شهدای گمنام و بی‌نام و نشان را در این روزهای سخت پیکار فراموش نکنیم.

این سربازان شجاع جان برکف که بی‌هیچ تمنای قدردانی از سوی مردم و مسئولان  بی‌وقفه و پرتوان می کوشند تا انسانی نرنجد و خانواده‌ای داغدار نشود.

در یادداشتی که در اختیار ما قرار داده است آورده است: «چه کسی از دلگویه‌های یک طبیب خبر دارد؟  چه کسی این روزها می‌تواند حس نوعدوستی پزشکان متخصص و حاذق و انساندوست را درک و قلب مهربانشان را لمس کند؟

 پزشکانی که امروز می‌توانستند با تخصص و موقعیت علمی شاخص و برجسته خود این روزها در بهترین نقطه دنیا و در رفاه کامل با خانواده و زن و فرزندخود زندگی کنند ولی قلب مهربانشان از دستور فکر و مغزشان سرپیچی کرد،  چون در معرکه عقل و عشق آن که فرمان می‌برد عشق است. 

عشق به میهن، عشق به هموطن، عشق به انسان و انسانیت، روا نیست این فرشتگان سفید پوش را که شبانه روز جان خود را در سبد اخلاص گذاشته‌اند و صمیمانه با غول بیماری کرونا با کمترین امکانات و تلاش در پرمخاطره‌ترین محیط‌ها می جنگند به فراموشی سپرد.  

یادمان باشد این فرشتگان سفید پوش، این رزمندگان جان بر کف، این شهدای گمنام و بی‌نام و نشان را در این روزهای سخت پیکار فراموش نکنیم.  

این سربازان شجاع جان برکف که بی‌هیچ تمنای قدردانی از سوی مردم و مسئولان  بی‌وقفه و پرتوان می کوشند تا انسانی نرنجد و خانواده‌ای داغدار نشود، خودشان، هم جانشان عزیز است و هم خانواده دارند. اینانند که هم خودشان و هم خانواده‌هایشان را در معرکه و قمار عشق می‌بازند. 

فراموش نشوند این انسان‌های برگزیده که این روزها بر قله‌های رفیع انسانیت ایستاده‌اند و بر تارک تاریخ ما چون الماس‌های درخشان می درخشند. چه کسی را تاب جنگیدن و توان مقاومت در این میدان است؟. 

کدامیک از خرده گیران این گونه در معرکه عشق حاضرند و جانبازی می کنند؟ منتقدینی که از پشت اتاقهای شیشهای با مردم سخن می‌گویند و برای خود و خانوادههایشان دیوارهای آهنین ساخته‌اند تا از خطر بیماری در امان باشند؟

 یا فریبکارانی که فکر می‌کنند با پنهان کاری و سرپوش گذاشتن بر اطلاعات و اخبار می‌توانند بر همه چیز چیره  و مسلط شوند. افرادی که جز تخریب و منفی نگری، هنر و سیاست دیگری ندارند.

افرادی که توان تشخیص و جدا کردن خوب از بد را ندارند و همه را با یک چوب می‌رانند. آنانی که جز گریزان کردن و رنجاندن راهی نمی شناسند امروز باید پاسخگو باشند. کدام زیر میزی کدام؟ فرار مالیاتی و کدام درآمد نجومی  پزشکان متعهد و انساندوست را امروز در معرکه و میدان جنگ  به پایمردی و ایثار و از خود گذشتگی وا می دارد؟  کدامیک از این خردهگیران بی خرد توان و جرات پا گذاشتن در این میدان را دارند؟ 

باشد که بیشتر بیندیشیم و دست توانای این فرشتگان آسمانی این رزمندگان سفید پوش را با گرمی بیشتری بفشاریم و برای موفقیت آنها از صمیم قلب دعا کنیم. ایسنا

             خنک آن قمار بازی که بباخت آن چه بودش      بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر ».


 دکتر پیام آزاده 

عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و متخصص انکولوژی 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: