کد خبر: ۲۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
رئیس بخش گوارش و کبد بیمارستان طالقانی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- رئیس بخش گوارش و کبد بیمارستان طالقانی سر دسته بیماری های عفونی را از شایع ترین بیماری های فصل گرم تابستان دانست که با علائمی نظیر اسهال، استفراغ و مسمویت بروز می کند.

دکتر همایون زجاجی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بیماری هایی نظیر کولیت زخمی( التهاب روده) سوء هاضمه و ریفلاکس معده می توانند در تمامی فصول عود کنند حال آن که در فصل تابستان نیز شیوع بیشتری دارند.

وی با اشاره به این که افراد در صورت عدم مراقبت های بهداشتی گرفتار مسمومیت می شوند در عین حال هشدار داد: برای نمونه نگه داری برنج پخته خارج از یخچال، استفاده از بستنی و خامه هایی که فرد از بهداشت آن مطمئن نیست و عدم نگه داری مناسب غذاهای زود فاسد شدنی ،فرد را در معرض ابتلا به مسمویت های حاد دستگاه گوارش قرار می دهد.

فوق تخصص گوارش و کبد تصریح کرد: حال این بیماری عفونی می تواند ناشی از میکروب یا ویروس با علائم گوناگونی بروز کند اما اسهال، استفراغ و دل پیچه به عنوان شایع و بارزترین علائم نیزنمایان می شود.

معاون آموزشی مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص درمان بیماری های عفونی تأکید کرد: در اکثر مواقع ابتلا به بیماری های عفونی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد اما به طور کلی و جدی باید از مصرف خودسرانه آنها پرهیز شود.

وی توصیه کرد: مصرف غذاهای مطمئن و بهداشتی در تمامی فصول غیر قابل فراموشی است اما توجه به این نکات و نگه داری مواد غذایی در داخل یخچال در فصل تابستان بسیار حائز اهمیت است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: